Zware heftrucks Linde met hefvermogens van 10 tot 18 ton

De nieuwe zware dieselvorkheftrucks HT100Ds tot HT180Ds van Linde met een hydrodynamische aandrijving zijn de tweede serie in het hefbereik tussen de 10 en 18 ton dat Linde Material Handling (Linde) aanbiedt als alternatief voor de hydrostatisch aangedreven truck.

Dankzij de nieuwe voertuigvormgeving heeft de bestuurder altijd goed zicht op de last en rondom de truck. Dit schept ideale omstandigheden voor veilig en snel werken. Daarnaast is het onderhoudsinterval verhoogd tot 750 bedrijfsuren door de nieuwe MTU-dieselmotor. Dit betekent dat de compacte Linde trucks inspelen op de toenemende vraag van logistieke havenbedrijven en industriële bedrijven naar zo kort mogelijke stilstandtijden.

De nieuwe zware heftrucks zijn geschikt voor zowel binnen- als buitentoepassingen en kunnen worden ingezet voor uiteenlopende transporttaken waarbij zware lasten snel en veilig moeten worden verplaatst. Linde heeft een modulair basisconcept ontwikkeld, zodat klanten de voertuigen kunnen configureren op basis van hun specifieke toepassingen. De krachtpatsers hebben een hefvermogen van 10, 12, 14, 15, 16 of 18 ton en zijn verkrijgbaar met een motorvermogen van 129, 150 of zelfs 170 kW. Bovendien kunnen bijna alle modellen worden geleverd met een lastzwaartepunt van 600 of 1200 millimeter. Tot de mogelijkheden behoort ook een brede selectie aan vorkverstellers die flexibel kunnen worden aangepast aan de specifieke transporttaak en het type last. Voor laden en lossen op moeilijke ondergrond is bijvoorbeeld een vorkenversteller met hoogteregulering van +/- 5 graden beschikbaar. Verder kunnen gebruikers kiezen tussen hook on-, pin type of met bouten bevestigde vorken.

Onderhoudsvriendelijk ontwerp
De zware heftrucks worden gekenmerkt door een compact ontwerp, ondanks hun hefvermogens. Het nabehandelingsysteem voor uitlaatgassen, inclusief uitlaat, luchtinlaat en gecombineerde koeler, is geïntegreerd in het dynamische chassis, waardoor de bestuurder goed zicht heeft op de achterliggende ruimte tijdens het achteruit rijden. Bovendien bieden het grote achterraam, de bijna centrale stoelpositie en de intuïtieve indeling van de in de armsteun geïntegreerde bedieningshendels, allemaal een hoge mate van manoeuvreerveiligheid voor de bestuurder. Bij het heffen van zware lasten heeft de bestuurder vrij zicht op de vorken en de last mede door het panoramadak van gehard glas. De kantelcabine zorgt in combinatie met de in het chassis geïntegreerde gecombineerde koeler voor groot onderhoudsgemak. Terwijl de cabine elektro-hydraulisch naar voren kan worden gekanteld, kan de gecombineerde radiator naar de achterzijde worden geopend. Het voordeel hiervan is dat de voorover gekantelde cabine geen ruimte opzij inneemt, waardoor servicemonteurs de onderdelen in het motorcompartiment van beide kanten kunnen benaderen. Het compacte voertuigontwerp wordt aangevuld met robuuste onderdelen voor de mast, assen, het hydraulische systeem en de transmissie. De MTU-motor met geïntegreerd nabehandelingsysteem voor uitlaatgassen, dat gebruikmaakt van AdBlue of Diesel Exhaust Fluid (DEF), voldoet aan de huidige emissienormen van de EU, Stage IV, en EPA Tier 4F, en is stil, betrouwbaar en zuinig in brandstofverbruik. Onderhoud is pas vereist na 750 bedrijfsuren.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Transport en Logistiek

Sensor op Linde reachtrucks voorkomt schade aan stellingen

04-03 Schade aan stellingen door een aanrijding resulteert in aanzienlijke kosten en vertragingen door stilstand.…

Transport en Logistiek

Online tool voor dagelijkse controle heftrucks

01-07 Bij veel bedrijven zorgt de dagelijkse controle van heftrucks en hoogwerkers voor problemen, omdat…

Bedrijf en Economie

Motrac Hydraulics is nu Motrac Industries

28-09 Motrac Hydraulics heet sinds kort Motrac Industries. Gekozen is voor deze commerciële bedrijfsnaam omdat…

Logistiek

Linde neemt start-up met positioneringssysteem over

09-10 Linde Material Handling heeft de start-up Comnovo overgenomen. Met deze overname vergroot Linde MH…

Logistiek

Langere garantie lithium-ion accu’s heftrucks en magazijntrucks

12-07 Jungheinrich geeft voortaan een extra lange garantie op lithium-ion accu’s. Kopers van deze accu’s…

Logistiek

Linde HeftruckCup prooi voor Bram Luteyn

05-07 Bram Luteyn van J.M. Luteyn uit Uithuizermeeden heeft de Nederlandse Linde Heftruckcup 2017 gewonnen.…

Transport en Logistiek

Drone inventariseert de voorraad

15-03 Het gebruik van drones kan de inventarisatie van voorraad extreem vergemakkelijken. Op de LogiMAT…

Transport en Logistiek

Bijna hele Jungheinrich gamma met lithium-ion accu

14-02 Nog dit jaar gaat Jungheinrich meer dan 80% van zijn gamma heftrucks en magazijntrucks…

Metaalnieuws inBeeld

21/03/2024

TechniShow 2024 - The Final Review

16/03/2024

Sfeerimpressie dag 3 en 4 op de TechniShow 2024

16/03/2024

54U Media op de ESEF Maakindustrie 2024

16/03/2024

54U Media, de uitgever in de Metaal sprak op de TechniShow met Anco Euser van Widenhorn BV