Beste EMO ooit voor DMG
Iedereen had het erover op de EMO: over die enorme presentatie in ‘hun eigen’ hal 2, waarmee de Duitse machinebouwer DMG en zijn Japanse collega Mori Seiki hun samenwerking onderstreepten.
DMG en Mori Seiki hadden alles uit de kast gehaald om zich aan de internationale markt de presenteren. Op de beurs wisten andere machineleveranciers te vertellen dat de presentatie maar liefst 12 miljoen euro heeft gekost en dat medewerkers van beide concerns vier weken bezig zijn geweest om de hele hal in te richten.
Al die inspanningen zijn de moeite wel waard geweest. Want in een afsluitend persbericht verklaart DMG dat het met een orderinname ter waarde van 207,6 miljoen euro en 847 verkochte machines de meest succesvolle EMO aller tijden heeft beleeft.
Als grootste exposant presenteerden DMG en Mori Seiki zich voor het eerst gezamenlijk op een beurs. In de eigen hal 2 informeerden ze de bezoekers over hun complete productspectrum van verspanende techniek met in totaal 97 hightech machines, waaronder 25 wereldpremières. De Gildemeister Energy Solutions presenteerden bovendien live hoe ondernemingen een deel van hun energiebehoefte met zonne- en windtechnologie zelf kunnen opwekken en zelfs kunnen opslaan.
Naast de 847 concrete orders noteerde DMG ook nog eens 5746 aanvragen voor nadere informatie. Deze vormen de basis voor een succesvolle orderintake voor de komende maanden. DMG concludeert dat de op de EMO geboekte orders de aanhoudend goede vraag naar werktuigmachines bevestigen. De cijfers over derde kwartaal 2011 maakt het concern op 27 oktober openbaar.