Ravas-1 wegende pallettruck verbeterd

De Ravas-1 wegende pallettruck is verbeterd. Het instapmodel is uitgevoerd met een compacte indicator en verbruikt minder energie dan zijn voorganger.

Ook beschikt het nieuwe model over een geïntegreerde elektronische hoogtesensor die de indicator vertelt wanneer de hefhoogte is bereikt. Daardoor is de Ravas-1 nauwkeuriger en gebruikersvriendelijker. De nieuwe pallettruck is de opvolger van het in 2004 geïntroduceerde LIST-concept. LIST, Load Indication System, is het door Ravas gepatenteerde principe waarbij een indicatief weegsysteem op een standaard palletwagen wordt gebouwd. Voor de meting is een sensor op de kop van het chassis gemonteerd. Deze sensor registreert de vervorming en de indicator van de Ravas-1 vertaalt de meting naar een gewicht. De indicator toont het gewicht in 5 kg stappen met een tolerantie van ± 20 kg. De maximale hefcapaciteit is 2.200 kg. In de Ravas-1 zijn geen weegcomponenten in de vorken ingebouwd, zoals dat bij de andere wegende palletwagens wel gebeurt. Daardoor is hij nagenoeg onverwoestbaar en geschikt voor zware toepassingen.

Nieuwe indicator
De herontwikkeling van de RAVAS-1 heeft geleid tot een veel compactere indicator. Het design van de indicator volgt de vormgeving van het palletwagenchassis en heeft daardoor geen uitstekende delen. Achter de behuizing zit een metalen beugel die de indicator beschermt tegen schokken en stoten door uitstekende lading of lading die per ongeluk van de pallet valt. De indicator heeft maar twee toetsen in plaats van vier op het oude model. Dat verhoogt het gebruiksgemak.

Voor een nauwkeurige weging moet elke weging op een vaste hefhoogte uitgevoerd worden. Dit betekent dat men de last tot een vaste hoogte van de grond moet heffen. De eerste generatie Ravas-1 had een mechanische referentie voor de hefhoogte. Deze referentie bleek soms schadegevoelig. De nieuwe Ravas-1 beschikt over een geïntegreerde elektronische hoogtesensor die de indicator vertelt wanneer de hefhoogte bereikt is.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Transport en Logistiek

Multifunctionele truck met kraan voor Jan van Dam

30-11 “Deze truck kan ook gebruikt worden als hoogwerker”, zegt Stef van Dam. “Daarnaast is…

MetaalNieuws Extra IM

Hoe kun je zware lasten vervoeren op de werkplek?

16-06 Items kunnen bovendien vallen of beschadigd worden als ze onjuist worden behandeld. Het is…

Transport en Logistiek

Trumpf en Jungheinrich partners in intralogistiek

11-01 Trumpf en Jungheinrich gaan nauw samenwerken op het gebied van intralogistieke oplossingen in de…

Toeleveren

Nieuwe vrachtwagen geeft Hop Machines meer mogelijkheden

30-11 Hop Machines in Wilbertoord heeft een nieuwe Scania vrachtwagencombinatie (730 pk) aangeschaft. Hierdoor kan…

Transport en Logistiek

Dashcams op 35 voertuigen Jan van Dam

08-06 35 Voertuigen van het wagenpark van Jan van Dam Machine Transport uit Oudewater worden…

Transport en Logistiek

Compacte meelooptruck Toyota is licht en energiezuinig

25-03 De nieuwe BT Levio LWI160 elektrische pallettruck van Toyota Material Handling is ontworpen rond…

Automatisering

Jack, Tom en John brengen de orders geautomatiseerd door de fabriek

10-03 Kumatech-directeur Willem Kuunders is er nog altijd van overtuigd dat volledige automatisering van het…

Transport en Logistiek

Jungheinrich’s nieuwste heftruck met geïntegreerde lithium-ion accu is game changer

03-02 Jungheinrich presenteert zijn nieuwste elektrische heftruck met geïntegreerde lithium-ion accu: de EFG P30i. De…

Metaalnieuws inBeeld

20/04/2022

Komt u ook naar de MIX Noordoost 2022

09/05/2022

Morris Solutions, Retrofit beste optie voor kantbank WIFO Anema

19/02/2021

Voorbeschouwing Thema Plaatbewerking 23-02-2021

05/11/2020

Vakopleiding Techniek kweekt enthousiasme voor modern CNC verspanen

X