TIV Hardenberg sluit deuren met bijna 15.000 bezoekers
Met in totaal 14.815 bezoekers, verdeeld over drie beursdagen, heeft TIV Hardenberg donderdagavond de deuren weer gesloten. Beursorganisator Leoni Blokhuis en verreweg de meeste exposanten toonden zich uiterst tevreden over het verloop van de dertiende editie van TIV Hardenberg.
“Het was weer een superbeurs voor ons”, zegt René Kuipers, die met Kumoweld, leverancier van lasapparatuur en alles wat daarmee te maken, voor de twaalfde keer aan de beurs in Evenementenhal Hardenberg deelnam. “We doen elk jaar mee aan drie à vier beurzen, maar TIV is voor ons verreweg de belangrijkste. Ook deze editie heeft dat weer bewezen. We pakken hier altijd uit met alles wat we hebben.”
Dianette Mulder van Veilig Werken Nederland, aanbieder van veiligheidsopleidingen, nam voor de eerste keer deel. Ook zij is tevreden. “We hadden ons vooraf ten doel gesteld vijftig nieuwe contacten te leggen. We zijn op 53 uitgekomen en daar zitten enkele veelbelovende potentials tussen. Een prima resultaat. Ik ga ze de komende weken allemaal bellen.”
Hendrik Sluiter stond in hal 5 met zijn bedrijf Sluiter Techniek, dat complexe onderdelen vervaardigt, zowel uit gangbare materialen als uit moeilijk te verspanen materialen zoals Titanium, Super Duplex en Alloy. Voor hem is TIV geslaagd als elke beursdag één nieuwe relatie oplevert. En dat lijkt zeker te lukken, want Sluiter legde een tiental perspectiefvolle nieuwe contacten.
Een aandachtstrekker van formaat was ‘lasbabe’ Joyce van detacheerder Lasflex Nederland. Joyce is het gezicht van Lasflex en was in levende lijve op TIV aanwezig om met iedereen die dat wilde op de foto te gaan. “We hebben meer dan 300 foto’s gemaakt en op internet geplaatst en ook nog eens 2000 bierdragers uitgedeeld”, aldus directeur Marco van der Veen van Lasflex. “We stonden volop in de belangstelling en hebben contacten gelegd met zowel klanten als met potentiële lassers. Een uitstekende beurs voor ons.”
TIV-organisator Leoni Blokhuis is tot slot ook meer dan tevreden. “We hebben iets meer bezoekers gehad dan vorig jaar. Maar ik hoor van de exposanten dat ze ook de kwaliteit van de bezoekers beter vinden. Dat is fijn om te horen, want daar hebben we samen met de exposanten veel aandacht aan besteed. Ik hoorde niet alleen in de wandelgangen positieve geluiden van de standhouders, maar heb ook op Twitter goede kreten gezien. Er zijn echte orders geschreven.”