Tweede FPT/NEVAT-bijeenkomst strategisch groeien in verspaning
Met de sessie over strategische groei in de verspanende sector bij Hembrug bieden FPT en NEVAT inzicht in marktontwikkelingen en handvatten voor toekomstbestendige groei. (Foto: Hembrug Danobat)
Met de sessie over strategische groei in de verspanende sector bij Hembrug bieden FPT en NEVAT inzicht in marktontwikkelingen en handvatten voor toekomstbestendige groei. (Foto: Hembrug Danobat)
Behalve dat de resultaten van een onderzoek door MCB Nederland worden gepresenteerd, is er dit keer een gastspreker van het Ministerie van Defensie. Daar liggen kansen voor de Nederlandse verspaning, met name als het om innovatie voor maritieme systemen gaat.
Afhankelijkheid van ASML
Begin april hebben FPT en NEVAT de resultaten gepresenteerd van een onderzoek naar de verspanende industrie in Nederland. Als vervolg op een onderzoek naar de sector door ABN AMRO heeft Erik Spikmans van MCB Nederland samen met de twee brancheorganisaties in kaart gebracht hoe afhankelijk de verspaning is van met name ASML en wat de groeiplannen van het Veldhovense bedrijf voor de sector betekenen. Spikmans zal net als vorige maand de resultaten van zijn onderzoek naar de verspanende industrie presenteren.
Strategisch vooruit kijken
Ires Veerman, branchemanager van FPT en NEVAT, geeft aan dat deze reeks van regionale bijeenkomsten toeleveranciers, machinebouwers en andere spelers uit de verspanende industrie samenbrengt. “Onze leden krijgen een uitgelezen mogelijkheid om kennis te delen en strategisch vooruit te kijken. Met deze sessies bieden we niet alleen inzicht in marktontwikkelingen, maar ook concrete handvatten voor toekomstbestendige groei.”
Drie hoofdthema’s
De bijeenkomst vindt op 10 juni plaats bij Hembrug Machine Tools en is specifiek bedoeld voor directieleden van verspanende bedrijven. Elke sessie behandelt drie hoofdthema’s:
- De markt in beeld – Gebaseerd op een nieuw rapport van MCB, FPT en NEVAT.
- Trends en ontwikkelingen – Wat gaat de sector beïnvloeden in de komende jaren?
- Handelingsperspectief – Wat kunnen bedrijven concreet doen om sterker te staan?