Nieuwe huisstijl voor FPT-VIMAG en TechniShow

FPT-VIMAG, de brancheorganisatie voor leveranciers van machines, gereedschappen en automatisering voor de maakindustrie, heeft een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Ook de huisstijl van TechniShow – vakbeurs voor productietechniek – verandert; de toevoeging ‘by fpt vimag’ geeft daarbij aan dat FPT-VIMAG eigenaar van dit merk is. Met de nieuwe huisstijl wil FPT-VIMAG beter herkenbaar zijn als afzender van alle uitingen.

De opdracht aan de ontwerpers was: ontwikkel één samenhangende huisstijl voor brancheorganisatie FPT-VIMAG en alle producten/activiteiten die onder de noemer TechniShow vallen. FPT-VIMAG voorzitter Richard Boske verduidelijkt: “FPT-VIMAG is de trotse eigenaar van TechniShow, dé plek waar haar leden en sectorgenoten tweejaarlijks hun productietechnologie tonen. Maar TechniShow is meer dan alleen een vakbeurs; het omvat diverse producten waar de schakels in de productieketen elkaar ontmoeten en hun kennis delen. Verbinden – verdiepen – verwaarden, daar gaat het ons om. De vereniging FPT-VIMAG verbindt netwerken en verdiept kennis waarmee haar leden hun business kunnen versterken. De visuele samenhang tussen alle logo’s moet bijdragen aan een grotere herkenbaarheid voor beursbezoekers van TechniShow en voor leden van FPT-VIMAG. Met de nieuwe huisstijl is de eerste stap gezet om volgend jaar het 65-jarig bestaan van TechniShow kracht bij te zetten. En er komen nieuwe producten zoals TechniShow | Ontmoet en een multifunctioneel online portal.”

Jaarbeurs is samenwerkingspartner voor de organisatie van de vakbeurs en het event TechniShow | Ontmoet. Gert Jan Braam, marktmanager bij Jaarbeurs, is blij met de nieuwe huisstijl: “Binnenkort starten we de wervingscampagne voor TechniShow 2016. Alle uitingen komen uit in de nieuwe huisstijl. TechniShow als vakbeurs en als sterk merk leeft. De vertrouwde kleuren van de TechniShow (roze en blauw) zijn gebleven, maar we kijken met het nieuwe logo duidelijk vooruit.”

De nieuwe huisstijl is ontworpen door bureau De Vormgevers uit Harmelen, in samenwerking met vertegenwoordigers van FPT-VIMAG en Jaarbeurs. Het bureau wist de complexe opdracht te vertalen naar een samenhangende huisstijl voor FPT-VIMAG, de vakbeurs TechniShow en alle submerken en activiteiten die vallen onder de noemer TechniShow: TechniShow | Magazine, TechniShow | Portal en TechniShow | Ontmoet.

Logo, sublogo’s en kleuren
De nieuwe logo’s bestaan uit een beeldmerk (combinatie van gekleurde cirkels) en een woordmerk. Beeldmerk en woordmerk zijn onlosmakelijk verbonden. Het beeldmerk bestaat uit een combinatie van cirkels. De oorsprong van dit beeldmerk komt voort uit de metaalindustrie. De vorm is een metafoor voor focus (vizier), precisie (glad) en draaiende assen van machines (rond). Het visualiseert de dynamiek waarbij verschillende partijen met al hun knowhow samenkomen in het hart van brancheorganisatie FPT-VIMAG. Het beeldmerk onderstreept de doelstelling van FPT-VIMAG als brancheorganisatie: verbinden – verdiepen – verwaarden.
De kleuren in het beeldmerk symboliseren de diversiteit aan disciplines binnen de productietechnologie die het maken mogelijk maken. De oranje steunkleur komt voort uit de kleur van vonken (verspanen, lassen). Het geheel biedt bovendien de mogelijkheid tot het variëren in kleurgebruik van de diverse submerken.

Maken mogelijk maken
Het motto van FPT-VIMAG is “maken mogelijk maken”. De Nederlandse maakindustrie is van grote klasse. Aan de basis hiervan staat de productietechnologie en het zijn de leden van branchevereniging FPT-VIMAG die het maken mogelijk maken, met hun producten en hun knowhow en advies. De diversiteit binnen de vereniging is groot; van productieautomatisering, verbindingstechniek, verspanende en niet-verspanende technieken, meettechnologie tot 3D- technologie. Alles wat nodig is om materiaal, met name metaal, te bewerken is vertegenwoordigd. De leden van de vereniging maken het samen: door de activiteiten van de vereniging versterken ze hun business en samen met hun ketenpartners staan ze aan de basis van de maakindustrie, in Nederland en daarbuiten.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Bedrijf en Economie

Prima Industrie verkoopt elektronica-divisie

03-11 De transactie past in de strategie van Prima Industrie om zich te richten op de […]

Bedrijf en Economie

Financiering voor slimme verwerkingswerven van Myne Circular Metals

03-11 Myne richt zich op aluminium en koperhoudend schroot. De kwaliteit van het schroot dat […]

Toeleveren

Hannover Messe introduceert platform voor defensie-productie

03-11 Dit gespecialiseerde platform biedt bedrijven de mogelijkheid om concrete oplossingen te presenteren die de […]

Personeel en Opleiding

Veelzijdige exoskeletten Schmalz

03-11 Exoskeletten ontlasten het lichaam tijdens inspannende activiteiten, zoals bovenhands werk of tillen vanaf de […]

Plaatbewerking

Bystronic breidt uit met nieuwe laserapplicaties door overname Coherent-divisie

03-11 De overname helpt Bystronic, producent van machines, software en automatisering voor de plaatbewerking, om […]

Automatisering

Eerste editie ABISS Breda smaakt naar meer

03-11 Innovatie en erkenning ABISS is een summit & netwerkplatform voor industriële digitale transformatie. Het […]

Automatisering

AWL wereldwijde AMR-integratiepartner van Kuka

03-11 Slimme robotoplossingen AWL levert turn-key oplossingen op het gebied van lastechniek, assemblage en logistieke […]

Bedrijf en Economie

Groei productiesector verliest aan kracht

03-11 Mogelijke verbetering winstmarges Dankzij de goede vraag konden de bedrijven hun verkoopprijzen in lichte […]

Metaalnieuws inBeeld

13/10/2025

Slimme oplossingen voor efficiënte productie

30/10/2024

VIDEO: dit was Euroblech 2024

24/10/2024

Q-Fin wint EuroBLECH Award in categorie oppervlaktetechnologie

28/10/2024

WiCAM introduceert nieuwe buigmodule op historische plek