Ook EuroBLECH 2020 uitgesteld!

0

Mack Brooks Exhibitions heeft vandaag het uitstel van de internationale plaatbewerkingsbeurs EuroBLECH aangekondigd die gepland stond van 27 tot en met 30 Oktober 2020 in het Duitse Hannover. De nieuwe datum voor de volgende EuroBLECH, is 9 tot en met 12 maart 2021.

Deze beslissing werd genomen na uitvoerige gesprekken met alle exposanten en partners die in de afgelopen weken en maanden de voorkeur hebben gegeven om de vakbeurs niet in oktober te laten plaatsvinden onder druk van de nog altijd aanhoudende Covid-19-crisis.

Onzekerheden over de internationale reisbeperkingen, baarden ook veel deelnemers zorgen. Nicola Hamann, algemeen directeur van Mack Brooks Exhibitions, zei over de aankondiging: “De afgelopen maanden waren uitdagend, met name voor de plaatbewerkingsindustrie en de aanverwante bedrijfstakken. We hebben een afname van de bestellingen van kapitaalgoederen gezien en veel bedrijven vertelden ons over hun uitdagingen bij het omgaan met de impact van de Covid-19-pandemie. Hoewel we onlangs toestemming van de autoriteiten hebben gekregen voor ons Safety and Security-concept om EuroBLECH in oktober van dit jaar te houden, hebben we besloten EuroBLECH uit te stellen tot voorjaar 2021”

EuroBLECH zal in oktober een digitaal platform bieden voor de wereldwijde plaatbewerkingsindustrie: “Na feedback van onze exposanten en bezoekers die de noodzaak van deelname aan een evenement aangeven, ook al is het niet in fysieke vorm, zullen we een Digital Innovation Summit organiseren plaats van 27 tot 30 oktober. Deze Digital Innovation Summit biedt onze exposanten een platform om hun nieuwste machines en oplossingen te demonstreren en virtuele ontmoetingen met internationale bezoekers te organiseren.

De beursorganisatie voelt het als plicht om de industrie door deze buitengewone tijden te helpen door dit jaar een marktplaats te bieden als platform voor innovaties en een startpunt voor het herstel van de industrie ”, vervolgde Nicola Hamann. Het EuroBLECH-team zal de komende weken en maanden nauw met klanten en partners communiceren en hun exposanten, partners, leveranciers en bezoekers bedanken voor hun steun tijdens deze uitdagende tijd.