‘Jong’ gebruikte lasersnijmachine biedt veel voordeel

0

Weber Laserservice neemt deel aan de Blechexpo in Stuttgart om de voordelen van ‘jong’ gebruikte lasersnijmachines te benadrukken.

Als gecertificeerd partner van BLM Adige en Bystronic heeft Weber Laserservice al een uitstekende naam opgebouwd in Nederland.  Het vanuit Heteren opererende bedrijf is nadrukkelijk bezig met het uitbreiden van de verkoop en service in Duitsland en de Benelux. Daarnaast ziet Weber Laserservice ook veel kansen in de omliggende Europese landen. Ook in die landen wordt de focus gelegd op de verkoop van gereviseerde Bystronic en Adige lasersnijmachines. Want die bieden veel voordelen. De investeringskosten voor een gebruikte machine zijn beduidend lager dan voor een nieuwe, hetgeen natuurlijk doorwerkt in het uurtarief. Wie in eigen huis kan snijden, is veel flexibeler en kan sneller inspelen op de wensen van zijn klanten, met korte levertijden. Ook kan een laser bijdragen aan productiestijging en omzetvergroting.

Denken vanuit service
Weber Laserservice levert zowel CO2- als fiberlasersnijmachines. De kracht van de laserspecialist daarbij is dat men denkt vanuit de service en vandaar uit de verkoop erbij doet. Het is een laagdrempelige organisatie met korte lijnen, die beschikt over een groot team van monteurs. Het bedrijf zorgt voor de revisie, het transport, de installatie, de scholing van medewerkers en een vlekkeloze opstart van de machine. Maar ook voor de service en het onderhoud daarna. Onderdelen van die service zijn een jaarlijkse onderhoudsbeurt en een door de klanten gratis te gebruiken telefonische hotline. Deze wordt bemand door ervaren medewerkers die altijd beschikbaar zijn voor ondersteuning. 70 procent van de meldingen kan telefonisch of via een remote verbinding worden opgelost. Lukt dat niet en moet er een monteur langs komen om bijvoorbeeld een storing op te lossen, dan gebeurt dat zo snel mogelijk, doorgaans binnen een dag.

Hotline uitgebreid
2017 is het jaar geweest waarin Weber belangrijke stappen heeft gezet om het service– onderhoud ook in de ‘nieuwe’ landen te kunnen verzorgen en om het in Nederland verder te verbeteren. Het serviceteam en de hotline voor telefonische ondersteuning van de klanten zijn uitgebreid. Eind 2017 gaat de nieuwe website live waarop klanten de mogelijkheid krijgen om direct een live verbinding met de hotline op te starten. Ook kunnen hier aanvragen worden gedaan voor verschillende trainingsprogramma’s voor de operators.

Weber Laserservice, hal 1, stand 1904