Phantom bouwt kennisplatform voor de verspaning

111

Het Nederlandse merk premium verspaningsgereedschappen Phantom geeft bezoekers van de TechniShow een sneak preview van het nieuwe online platform. Dat wordt later dit jaar uitgerold. Met dit platform biedt Phantom klanten direct toegang tot een schat aan kennis en tips & tricks om met de premium gereedschappen maximale kwaliteit en productiviteit te behalen.

Kennis over CNC verspanen wordt schaars. En met de komende uitstroom van een generatie vakmensen die nog old school zijn opgeleid voor het verspaningsvak, zal de behoefte aan een andere kennisbron in veel bedrijven alleen maar toenemen. Phantom voor zichzelf hierin een rol weggelegd. “Technische ondersteuning aan de eindgebruikers is altijd al een van onze sterk kanten geweest. Door de ondersteuning maken we ons product nog beter. We helpen eindgebruikers problemen oplossen of beter werken”, zegt Jacco Kramer, productmanager voor Phantom.

Online platform
Vanaf dit voorjaar gebeurt dat niet alleen via trainingen en directe ondersteuning van buitendienstmedewerkers, maar eveneens via het nieuwe online platform. Eindgebruikers van Phantom gereedschappen kunnen via een navigator snel voor een specifiek materiaal en bewerking het beste gereedschap en de strategie vinden. In korte instructievideo’s geven de verspaningsexperts van Phantom verdere uitleg over de bewerkingstechniek en het bijbehorend snijgereedschap. De experts van het Phantom Test- en trainingscentrum in Beekbergen gaan tips & tricks via het online platform delen. En op termijn wordt er een chatfunctie aan toegevoegd, zodat de eindgebruikers rechtstreeks met de experts kunnen communiceren. Het is de bedoeling dat het platform tegen de zomer van 2018 live gaat. In de maanden daarna zal het steeds verder verrijkt en uitgebouwd worden.

Voorproefje op TechniShow
Op de TechniShow presenteert Phantom al een sneak preview. Pascal Van der Burgt, verantwoordelijk voor het nieuwe Phantom e-commerce platform, geeft bezoekers zelf uitleg en demonstreert een aantal functies. “Eindklanten kunnen ook suggesties voor zowel inhoud als de opzet geven. Die nemen we graag mee in de verdere ontwikkeling”, zegt Jacco Kramer. Het nieuwe e-commerce platform van Phantom wordt komende jaren verder uitgebouwd, niet alleen voor de Nederlandse verspaners die met Phantom werken, ook voor de Europese eindgebruikers.

Phantom, hal 9, stand B056