Digitale Hannover Messe overtreft verwachtingen

Mooie cijfers voor de digitale Hannover Messe: 90.000 geregistreerde deelnemers informeerden zich een week lang over de 10.500 producten en innovaties van de exposanten. In het congresprogramma discussieerden 1500 deskundigen over thema’s als Industrie 4.0, de digitalisering van industriële processen, supply chain management, lichtgewicht bouwen of waterstof en e-mobiliteit.

De digitale Hannover Messe was goed voor meer dan 3,5 miljoen pageviews en 700.000 zoekopdrachten in de exposanten- en productendatabase. De congres- en exposantenstreams werden ongeveer 140.000 keer bekeken.

Daarbij waren er meer dan 3,5 miljoen pageviews en 700.000 zoekopdrachten in de exposanten- en productendatabase. Bovendien werden de congres- en exposantenstreams ongeveer 140.000 keer bekeken.

Hybride beurs is de toekomst

Voor Deutsche Messe, de organisator van het vijfdaagse evenement, bewijst het succes van deze digitale versie van de industriebeurs twee dingen: de Hannover Messe heeft ook digitaal de innovatiekracht van ondernemingen in de machinebouw, elektrotechniek en IT kunnen aantonen. Tegelijk heeft de online variant laten zien dat de toekomst van de beurs hybride is. Bestuursvoorzitter Jochen Köckler van Deutsche Messe: “De respons op de digitale Hannover Messe heeft onze verwachtingen overtroffen.

Tegelijkertijd heeft ze laten zien dat een digitale beurs de magie van een fysiek evenement niet kan vervangen.” Köckler verwijst hierbij naar de vakinhoudelijke gesprekken face to face, de conrete leads op de beursstands, de ervaring direct aan het product en de toevallige ontmoetingen die tot nieuwe businesscontacten kunnen leiden. “Niettemin zullen we op basis van de ervaringen met de digitale Hannover Messe het beste van de digitale en fysieke wereld in nabije toekomst samenvoegen om onze klanten een complete hybride beursbeleving te bezorgen.”

Nieuwe bezoekers en exposanten

De digitale editie was volgens Köckler in elk opzicht een succesvolle proef. “We wilden ervaren welke concrete waarde digitale formats voor de exposanten en de bezoekers hebben. Onder andere weten we nu dat we ook totaal nieuwe exposanten en bezoekers bereiken via digitale formats. Als we deze bevindingen overdragen op onze fysieke evenementen, maken we het bereik van onze beurzen veel groter. Daarmee brengen we de relevantie en de uitstraling van het merk Hannover Messe op een niet eerder vertoond niveau.”

Nederlandse bijdrage

Ook diverse Nederlandse bedrijven en organisaties leverden een bijdrage aan de digitale Hannover Messe. Zo bracht het Holland Hightech Paviljoen het succesverhaal van ASML, Zeiss en Trumpf onder de aandacht, na een introductie door staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat.

Na een introductie door staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat bracht het Holland Hightech Paviljoen het succesverhaal van ASML, Zeiss en Trumpf onder de aandacht van de Hannover Messe bezoekers.

Na een introductie door staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat bracht het Holland Hightech Paviljoen het succesverhaal van ASML, Zeiss en Trumpf onder de aandacht van de Hannover Messe bezoekers.

Vanaf maandag 19 april zijn alle bijdragen on demand beschikbaar. Ook de mogelijkheid om exposanten en producten te zoeken blijft online beschikbaar. Zo kunnen deelnemers zich blijven registeren en het aanbod gebruiken alsmede via de mail met exposanten en sprekers in contact treden.

De volgende hybride Hannover Messe is van 25-29 april 2022. Portugal is dan het partnerland.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Bedrijf en Economie

Groen licht voor beurzen in België vanaf 30 juli

14-05 Het Zomerplan maakt in vier stappen de terugkeer naar een normaler leven mogelijk. Wel…

Plaatbewerking

Trumpf installeert geautomatiseerd lasersnijsysteem bij Eikhout Metaalwerken

05-05 “We hebben zelfs nog even gesproken over een erker”, zegt directeur/eigenaar Mark Eikhout gekscherend…

Materialen

Voorbereidingen Kunststoffenbeurs in volle gang

19-04 Na een onzekere periode waarin de 2020 editie van Kunststoffen niet door kon gaan,…

Bedrijf en Economie

Trumpf investeert in recycling van batterijen

17-04 Anders dan de gebruikelijke methoden, die de batterij eerst in aparte chemische bestanddelen splitsen,…

Automatisering

Altair met industriële digitale transformatie op Hannover Messe

06-04 Bezoekers kunnen tevens in gesprek gaan met Altair experts en deelnemen aan de digitale…

Plaatbewerking

247 Lasersnijden groeit razendsnel

05-04 Het bedrijf van Michiel de Hoog en Oscar van Buijtene groeit dus razendsnel. “Veel…

Toeleveren

Nederlands paviljoen op digitale Hannover Messe

05-04 ‘Home of Industrial Pioneers, now more than ever’ is dit keer het motto van…

3D

Nieuwe 3D-printer Trumpf vereenvoudigt instap in serieproductie

29-03 De TruPrint 3000 is op belangrijke onderdelen doorontwikkeld en daardoor nog beter aangepast aan…

Metaalnieuws inBeeld

19/02/2021

Voorbeschouwing Thema Plaatbewerking 23-02-2021

05/11/2020

Vakopleiding Techniek kweekt enthousiasme voor modern CNC verspanen

21/10/2020

Enorme productiviteits verbeteringen met Magistor duikfrees

19/10/2020

Veel investeringen in de plaatbewerking

X