IPH-Brammer is nu Rubix

IPH-Brammer Group, producent van industriƫle producten en oplossingen, past de naam van de groep en haar merkidentiteit aan naar Rubix.

Met een omzet van meer dan 2,2 miljard euro in 2017, en meer dan 650 locaties door heel Europa, waaronder die van Biesheuvel Techniek en Brammer in Nederland, is het bedrijf de grootse leverancier van industriƫle onderhouds-, reparatie- en revisieproducten (MRO) en -diensten in Europa.

IPH-Brammer kwam in september 2017 voort uit een fusie van IPH en Brammer, na de overname van IPH in september 2017 en de eerdere overname van Brammer door Advent International. Bij het samenvoegen van de twee groepen werd IPH-Brammer aangenomen als tijdelijke naam voor de groep tijdens de integratiefase. Het is altijd de intentie geweest om een nieuw merk en een nieuwe identiteit op te zetten. ā€œDe naam Rubix verwijst naar ons probleemoplossend vermogen en de creatieve, menselijke aanpak die wij hanteren om oplossingen aan te dragen voor onze klantenā€, zegt de CEO van de groep, Martin Gaarn Thomsen. ā€œHet lanceren van de nieuwe merknaam is het begin van een compleet nieuw hoofdstuk voor ons bedrijf. We zijn een nieuw bedrijf dat de ambitie heeft om onze branche te transformeren en dat haar klanten innovatieve services en voorstellen wil bieden die waarde toevoegen. Ons nieuwe merk past bij onze ambitie om onze klanten op een slimmere manier te helpen en er voor te zorgen dat hun bedrijven goed blijven lopen. De Europese distributiemarkt voor industriĆ«le producten is erg gefragmenteerd en biedt zowel potentie voor groei als voor goede marges. Hier ligt voor ons een reĆ«le mogelijkheid om onze klanten waarde te bieden buiten de producten om. Met ons ongeĆ«venaarde netwerk, dat ons dichter bij de klant brengt in elke uithoek van Europa, en technische specialisten die de vaardigheden en handigheid hebben om waarde toe te voegen aan onze services, creĆ«ren we een nieuw bedrijf waarin we dingen totaal anders aanpakken.ā€
Rubix is de paraplunaam voor de groep. In de meeste landen zullen de lokale merken blijven bestaan en zal Rubix fungeren als een endorser om klanten er op te wijzen dat deze merken deel uitmaken van een groter Europees netwerk.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Toeleveren

KSM viert 65 jaar bestaan

25-09 ā€œIn 1958 werd mijn opa Ferdinand Keulen, destijds al partner van Shell voor het…

Plaatbewerking

Aida, Amada, Bystronic en Trumpf winnen EuroBlech Awards

26-10 Ongeveer 60 deelnemende bedrijven stelden zich in vijf categorieĆ«n kandidaat voor de Euroblech Award.…

Toeleveren

Rubix breidt aanbod aandrijftechniek uit met Belgische overname

29-06 Vermeire is een familiebedrijf dat zijn hoofdkantoor in Verviers en een vestiging in Gent…

Toeleveren

Hop Machines breidt activiteiten uit

22-03 Volgens directeur Vincent Hop komt er steeds meer vraag naar het repareren en up-to-date…

Toeleveren

Voorspellend onderhoud wordt de norm

02-03 Bij voorspellend onderhoud vindt de specifieke planning van onderhoudsactiviteiten plaats op basis van de…

Toeleveren

Rubix versterkt hydraulisch aanbod met overname Geeve

18-11 Rubix Benelux heeft Geeve Hydraulics in Rotterdam overgenomen. De overname zorgt voor een sterk…

Verspanen

Drie bedrijven op Ć©Ć©n locatie

29-09 Sinds ruim een jaar zijn Velmon Maintenance Piping & Construction, Velmon Service en Revisie…

Werkplaatstechniek

ā€˜Verdien geld door goed onderhoudā€™

05-03 ā€˜Vakmanschap, duurzaamheid, continuĆÆteit, nieuwe inzichten en een enthousiast jong teamā€™, dit kenmerkt Airsave. Airsave…

Metaalnieuws inBeeld

21/03/2024

TechniShow 2024 - The Final Review

16/03/2024

Sfeerimpressie dag 3 en 4 op de TechniShow 2024

16/03/2024

54U Media op de ESEF Maakindustrie 2024

16/03/2024

54U Media, de uitgever in de Metaal sprak op de TechniShow met Anco Euser van Widenhorn BV