MCB Groep wint Klantbeleving-award

De MCB Groep heeft onlangs een ‘Klantbeleving-award’ in ontvangst mogen  nemen. Eigenlijk niet verwacht, zo zegt Serge Timmermans, Director Business Development: “MCB komt uit een moeilijke periode, na problemen met een nieuw ERP-systeem in 2012. Dus dan is deze award een prachtige opsteker voor alle medewerkers. Want iedereen draagt natuurlijk bij aan de tevredenheid van onze klanten.”

Op 10 maart organiseerde onderzoeksbureau Integron in de Kunsthal in Rotterdam een bijeenkomst voor haar klanten, waarna een deel van hen naar huis ging met een award. In de categorie ‘Handel/ industrie’ streed de MCB Groep tegen andere grote namen. Serge Timmermans zag de overwinning ook niet aankomen: “De andere genomineerden waren niet de minste. Bovendien lag de lat sowieso hoog: de rapportcijfers in deze categorie waren het hoogste van alle categorieën.” Hij was dan ook vooral blij verrast toen de dagvoorzitter hem niet alleen confronteerde met  de prijs, maar ook met enkele vragen: “Ik probeerde zo goed mogelijk antwoord te geven op zijn vragen.”
Wat zijn trots nog verder versterkte was het feit dat de prijs niet door een jury werd uitgereikt, maar indirect door de klanten van de MCB Groep: “We hadden gewoon het hoogste cijfer van allemaal, een 8,5. En dat terwijl de medewerkers van de MCB Groep zelf een lager cijfer hadden verwacht, zo blijkt uit het ‘spiegelonderzoek’. Deze prijs is goed voor ons zelfvertrouwen.”

Het begin van iets moois
Voor het eerst is het klanttevredenheidsonderzoek voor meerdere bedrijven in de MCB Groep uitgevoerd, niet alleen MCB Nederland: “En ik vermoed dat de klanten van zusterbedrijven net dat laatste zetje hebben gegeven om te kunnen winnen. Maar tegelijk is het opvallend hoe dicht de rapportcijfers voor de bedrijven bij elkaar liggen, dat bevestigt dat klantbeleving hier in de haarvaten zit.” En dat blijkt ook uit het feit dat elk van de zusterbedrijven actief de resultaten intern communiceert en verbeterplannen maakt om volgende keer nog hoger te scoren: “We staan nog maar aan het begin, het onderzoek geeft concrete handvatten voor verbetering. En die grijpen we graag aan. Op naar de volgende award!”

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

TechnishowNieuws

Bruisende TechniShow goed voor bijna 30.000 bezoekers

20-03 Ricardo Vivas, beursmanager, blikt terug op een succesvolle beursweek: “Het bruiste op de beursvloer.…

TechnishowNieuws

Primeur Nederlandse brandweerdrone op ESEF Maakindustrie

13-03 De Almelose machinefabriek Boessenkool wil met mega-drones de wereld veroveren en introduceert de zogeheten…

Toeleveren

ESEF focust op duurzame en innovatieve maakoplossingen

20-12 Hier zullen ruim 175 exposanten laten zien hoe de maakindustrie omgaat met onderwerpen als…

Bedrijf en Economie

TechniShow wil in 2024 weer vlammen

19-01 Jeroen van Hooff, CEO van Koninklijke Jaarbeurs, heeft er vertrouwen in dat het gaat…

TechnishowNieuws

Hoog beslissingsniveau bezoekers TechniShow en ESEF Maakindustrie

12-09 De beursorganisatie is vooral opgetogen over het hoge beslissingsniveau van de bezoekers: 46% geeft…

TechnishowNieuws

Metaalbewerken is geen rocketscience

24-08 Partsupply is een bedrijf dat zich bezig houdt met de fabricage van maakdelen voor…

TechnishowNieuws

Prodec live in actie op ESEF

24-08 Tijdens ESEF Maakindustrie zijn de superieur verspanende eigenschappen van Prodec live te zien op…

TechnishowNieuws

Damen legt op ESEF uit hoe je een 100% circulaire ferry bouwt

10-08 Ze vertelt over de ambitie van Damen om de meest duurzame scheepbouwer van de…

Metaalnieuws inBeeld

21/03/2024

TechniShow 2024 - The Final Review

16/03/2024

Sfeerimpressie dag 3 en 4 op de TechniShow 2024

16/03/2024

54U Media op de ESEF Maakindustrie 2024

16/03/2024

54U Media, de uitgever in de Metaal sprak op de TechniShow met Anco Euser van Widenhorn BV