Rebels schroeftechniek-merk Wera denkt anders

0
46

Het anders doen dan anderen, dat kenmerkt Wera. Met de campagne be a tool-rebel wil de Duitse producent van schroeftechniek de bezoekers van METAVAK kennis laten maken met het merk Wera.

Wera is als producent van schroeftechniek al meer dan tachtig jaar actief en heeft een gepatenteerde ergonomie ontwikkeld, die kwaliteit en gebruikersgemak verhoogt. Vanuit Wuppertal worden de meer dan 3.000 verschillende gereedschappen wereldwijd verspreid en kan nagenoeg het gehele assortiment binnen 48 uur geleverd worden. In Nederland zijn deze gereedschappen verkrijgbaar via de vakhandel. Om echter ook de eindgebruiker kennis te laten maken met de diverse mogelijkheden, demonstreert Wera op METAVAK enkele nieuwe producten. Tevens kan de bezoeker kennismaken met het eigenzinnige en onderscheidende design van Wera.

Goede beurs
Bij de vorige METAVAK-editie was Wouter Steijvers, een van de drie salesmanager in Nederland voor Wera, aanwezig als bezoeker. Zijn indruk was positief. “Ik sprak diverse standhouders en die waren zeer te spreken over de beurs”, vertelt hij. “Daarnaast zag ik zelf ook het aantal bezoekers en omdat wij vooral de eindgebruiker willen overtuigen, zijn wij dit jaar ook aanwezig. Dat overtuigen doen wij door middel van kwaliteit, maar ook op basis van het anders denken dan andere merken.”

Rebels
De campagne ‘be a tool rebel’ is dan ook niet uit het niets tot stand gekomen. Vanuit gesprekken met de vakhandel, kreeg Wera namelijk vaak het compliment dat het bedrijf schroefgereedschappen opnieuw uitvindt en oplossingen ontwikkelt voor problemen die vooraf als onoplosbaar werden beschouwd. “Onze ontwikkelaars dagen voortdurend de standaard uit om zo gereedschap te maken dat voor de gebruikers eenvoudiger is, veiliger en vaak ook leuker om mee te werken”, legt Steijvers uit. “Wij doen dingen anders dan anderen en hebben een compleet eigen stijl. Daar waar anderen ervoor kiezen om alles te leveren in een standaard verpakking met blisters, kiezen wij voor meer stijl in onze verpakking en onze producten. Het is niet alleen een kwalitatief goed product, maar het kenmerkt zich ook in hoe het eruit ziet. Het springt er uit! En het is een stukje gevoel dat mensen bij het gereedschap hebben.”

Laura Price uit Engeland was de eerste persoon die het tool-rebel logo heeft laten tatoeëren (Foto: Wera Tools).

Gepassioneerd
Dat gevoel kan zich op verschillende manieren uiten. Zo hebben verspreid over de wereld al enkele mensen het tool-rebel logo op hun lichaam laten tatoeëren. “Gepassioneerde vaklieden, die houden van hun gereedschap”, zegt Steijvers. “En dat is mooi, want onze mensen in Wuppertal die het gereedschap maken zijn al even gepassioneerd. Zo is onze actieve R&D-afdeling continu bezig met het verbeteren van onze gereedschappen. Verbeteringen in het gebruikersgemak voor de eindgebruiker, maar ook op basis van gedigitaliseerde data. Zo is onze productinformatie 24/7 te downloaden op onze site. Onze database is enorm uitgebreid, met productfoto’s, data over gewichten, EAN-nummers, afmetingen en alle data die maar voorhanden is. Hierin lopen wij voor op andere merken in de branche.”

Verwachtingen
Op METAVAK laat Wera onder meer een nieuwe doppenset en een vernieuwde momentsleutel zien. De klikdraaimomentsleutel kenmerkt zich door een hoge nauwkeurigheid in robuuste uitvoering. Het hoor- en voelbare geklik bij het instellen van de schaalwaarde maakt het bovendien gemakkelijker om het gewenste draaimoment in te stellen. “We verwachten veel van METAVAK”, besluit Steijvers. “Omdat het een goede beurs is, maar ook omdat we een goed verhaal te vertellen hebben. We bieden inhoudelijke verbeteringen op het vlak van beter en intelligenter werken met schroeftechniek, waardoor Wera een merk is waar je als gereedschapsliefhebber niet omheen kunt.”

Wera Werkzeuge, stand 307