Buvo vol plannen in jubileumjaar

0

Met vergevorderde plannen voor een verdere uitbreiding van de geautomatiseerde bewerkingshal Buvo 4.0 en het bijbouwen van 5000 vierkante meter extra ruimte voor de bewerkingsactiviteiten, is Buvo Castings dit jubileumjaar heel wat van plan. De aluminiumgieterij in Helmond viert het 40-jarig bestaan.

Met één medewerker in dienst, één gietmachine en 500 vierkante meter productieruimte werd Buvo Castings in 1980 opgestart aan de Waterdijk in Helmond. In deze periode richtte de organisatie zich primair op het gieten van aluminium onderdelen. De vraag naar aluminium producten steeg door de specifieke productvoordelen gestaag en vanuit die behoefte werden snel de eerste opdrachtgevers gevonden.

Innovatie, vakmanschap, professionaliteit en toekomstgerichtheid zijn de termen die het bedrijf het beste omschrijven. Deze elementen hebben altijd aan de basis gestaan van de organisatie, die zich hierdoor heeft kunnen ontwikkelen tot het internationale bedrijf dat het nu is met een omzetdoel in 2020 van maar liefst 40 miljoen. Inmiddels heeft het bedrijf 16.500 vierkante meter productieruimte verdeeld over drie giethallen en een volledig vernieuwde nabewerkingshal.

Groei e-mobility

De vraag naar kwalitatieve en complexe aluminium gietstukken blijft, door onder andere de groei in de e-mobility, nog altijd groeien en juist voor deze specifieke behoefte naar complexe, kleine producten is Buvo de wereldwijde specialist. Enkele aansprekende namen waar de Buvo gietdelen uiteindelijk in geplaatst worden zijn bijvoorbeeld Audi, BMW, McLaren, Mercedes, Volkswagen, Volvo en Intergas.

Buvo heeft met continue innovatie, doorontwikkeling en het blijven investeren in kennis en resources een gouden formule gevonden waardoor het bedrijf nog steeds een stabiele basis kent en volop groei in het verschiet ziet. Ook de intensieve samenwerking(en) die het bedrijf kent met haar directe en indirecte opdrachtgevers zorgen ervoor dat de organisatie constant dicht op de ontwikkelingen en de marktbehoeftes zit. Niet voor niets viert de organisatie dit jubileumjaar met partners, opdrachtgevers én collega’s met de slogan:  ‘Together we define the future’.