Zware trekkers voor PAX

PAX Bouw- en Industrieservice uit Heerenveen heeft onlangs twee nieuwe Volvo FH-trekkers in gebruik genomen. Het gaat om zwaartransport trekkers met 540 pk.

PAX zet de nieuwe trekkers onder meer in voor het transport van grote tanks en ketels.

Edwin Veltman is Business Unit Manager Transport en hij legt uit wat de doorslag gaf bij de keuze voor Volvo Trucks: “Nadat we alle criteria hadden opgesteld voor de nieuwe trekkers bleek Volvo af fabriek oplossingen op maat te bieden. Wij wilden bijvoorbeeld een zo compact mogelijke 8×4-trekker met 10-tons voorassen en Dynamic Steering. Volvo kon dat leveren en dankzij de I-Shift met kruipversnellingen konden we kiezen voor assen zonder naafreductie. Door die combinatie hebben we veel kracht op lage snelheid en blijft het toerental mooi laag op kruissnelheid. Door de uitgekiende aandrijflijn met enkele reductie assen wordt tot 5% aan brandstof bespaard ten opzichte van assen met naafreductie.”

Wendbaar en compact

Beide trekkers zijn volledig luchtgeveerd en voorzien van 10-tons voorassen. De 6×4 is goed voor 130 ton GCW en bijna 19 ton schoteldruk en de 8×4 heeft een zwaartransport verklaring tot 130 ton GCW en bijna 25 ton schoteldruk. Daarmee kan PAX Bouw- en Industrieservice meer dan uit de voeten, aangezien de meeste transporten volumineus zijn. Het bedrijf levert dienstverlening aan de bouw en de industrie, met autolaadkranen, eigen montageteams en een afdeling machinevervoer en industriële verhuizingen. PAX is met name gespecialiseerd in het transport van grote tanks en ketels. “We zetten beide trekkers in voor hetzelfde werk maar als het zwaarder wordt dan zetten we de 8×4 in. Voorheen werkten we met een dolly maar dat hoeft nu niet meer. Het resultaat is een meer wendbare en compacte combinatie, ook met zware lasten. Overigens kunnen we met onze ketelbed-oplegger tanks tot 32 meter lengte in de kuip vervoeren. Dat is een specialisme binnen het exceptionele transport”, verklaart Jan Postma, chef werkplaats bij PAX Bouw- en Industrieservice. Met de 8×4-trekker in combinatie met een 5-assige dubbel uitschuifbare semi dieplader kan PAX bovendien ook het middelzware segment bedienen.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Materialen

SSAB en Volvo werken aan auto’s van fossielvrij staal

28-04 Volvo wil in 2050 een klimaatneutraal bedrijf zijn. Dit betekent niet alleen dat de…

Transport en Logistiek

Bijzondere afstandsbediening

31-12 Roos Kunststof Rijplaten Verhuur uit Den Haag heeft een Volvo FMX 460 8×2 tridem…

Transport en Logistiek

Maatwerk voor Koninklijke Saan

06-09 Koninklijke Saan heeft een Volvo FH 500 10×4-bakwagen/trekker voorzien van een 165 tonmeter Palfinger-autolaadkraan…

Oppervlaktetechniek

Buvo bouwt nieuwe productiehal

16-01 Buvo in Helmond is gestart met de voorbereiding voor de bouw van een extra…

Logistiek

Zwaartransport truck voor Zwagerman Transport & Hijswerk

06-12 Zwagerman Transport & Hijswerk heeft een Volvo FH 10×4 zwaartransport trekker voorzien van een…

Logistiek

Nieuwe kraanwagens voor vervoer stroomaggregaten

11-07 Bredenoord, bekend van de verkoop en verhuur van mobiele stroomaggregaten,  heeft haar wagenpark uitgebreid…

Logistiek

Grootste autolaadkraan van de Benelux

08-05 Bij Volvo Group Truck Center in Amsterdam is de grootste autolaadkraan van de Benelux…

Metaalnieuws inBeeld

21/03/2024

TechniShow 2024 - The Final Review

16/03/2024

Sfeerimpressie dag 3 en 4 op de TechniShow 2024

16/03/2024

54U Media op de ESEF Maakindustrie 2024

16/03/2024

54U Media, de uitgever in de Metaal sprak op de TechniShow met Anco Euser van Widenhorn BV