BOZ Group winnaar Goldene Tulpe op Hannover Messe

0
446

BOZ Group uit Bergen op Zoom vorige week de Goldene Tulpe gewonnen voor de meest aansprekende stand op de Hannover Messe in het NEVAT-Collectief. ’s Werelds grootste industriebeurs sloot afgelopen zaterdag de deuren en heeft 225.000 bezoekers getrokken.

Corné van Opdorp (managing director) ontving de prijs uit handen van directeur Oliver Frese van de Hannover Messe onder toeziend oog van Frank Mollen, plaatsvervangend Chef de Poste van de Ambassade Berlijn.

Een internationale jury – bestaande uit afgevaardigden van brancheorganisaties, de internationale vakpers en marketingspecialisten van de beursorganisatie – heeft tijdens de beursdagen alle deelnemende exposanten op het Nederlands collectief onder de loep genomen. Daarbij werd onder andere gekeken naar de communicatieve kracht van de boodschap, de gekozen focus en of de corebusiness van de exposant daarbij ook direct helder wordt. Tevens is gekeken of de stand bezoekersvriendelijk is en de standbemanning bezoekers met een proactieve houding tegemoet trad.

BOZ Group won hiermee de eerste prijs. United Springs werd tweede en Brinks Metaalbewerking derde. De vernieuwende uitstraling en frisse boodschap werd helder gecommuniceerd in de nieuwe concept van BOZ. Opvallend is dat de vormgeving van de stand perfect aansluit bij de boodschap in alle communicatiemiddelen. Nieuw is bovendien een moderne app, waarmee op een praktische manier kan worden vastgesteld wat het risicoprofiel van klanten in de supply chain is.

Frese roemde in zijn toelichting de groei van het NEVAT-collectief, van 560 naar 644 vierkante meter. Ook de samenwerking met de topsector High Tech Systemen en Materialen (HTSM) met een collectief aanwezig in hal 2, werd door de Messe-directeur benadrukt. “Het is een goede ontwikkeling om kennis en kunde te koppelen aan de praktische maakbaarheid. Gezamenlijk optrekken is een geslaagde match gebleken.”

De Goldene Tulpe is een initiatief van NEVAT (Netwerk van Ambitieuze Toeleveranciers) die met deze prijs de Nederlandse deelnemers wil stimuleren om aandacht te schenken aan de voorbereiding op hun deelname aan de Hannover Messe en aan de esthetiek en functionaliteit van de stands.