CVS Ferrari heft 32 ton bij Franklin Offshore

0
266

De eerste CVS Ferrari heftruck, geleverd door MotracLinde, rijdt bij Franklin Offshore Europe in Rotterdam. Deze heftruck heeft een hefcapaciteit van 32 ton.

“Als producent en leverancier van staalkabel producten en staalconstructie werk voor de offshore, maritieme en industriële markt, moeten onze heftrucks onder zware industriële omstandigheden betrouwbaar zijn en goed functioneren”, aldus Hans Coenen, Operations Manager bij Franklin Offshore. “Met de allernieuwste hydraulica, elektrische componenten van ongekende kwaliteit en unieke veiligheidssystemen die standaard zijn ingebouwd, voldoen de nieuwe zware heftrucks van CVS Ferrari aan deze eisen.” 

Exclusief dealerschap
“We zagen de vraag naar heavy duty heftrucks in de allerzwaarste industrieën toenemen. Maar daarvoor was een heftruck met een laadvermogen tot 18 ton niet voldoende. Daarom zijn we een exclusief dealerschap met CVS Ferrari aangegaan”, aldus Hendrik-Jan Peels, Salesmanager bij MotracLinde. De heavy duty heftrucks van CVS Ferrari zijn beschikbaar met een laadvermogen van 18 tot 48 ton. Daarmee zijn deze heavy duty heftrucks geschikt voor de zwaarste taken en de moeilijkste werkomgevingen. 

Strenge milieuwetgeving
De zware heftrucks van CVS Ferrari verbruiken minder brandstof, vereisen minder onderhoud en hebben minder last van stilstand dan vergelijkbare machines. Ze staan bekend om hun stabiliteit, zware chassis en constructiesterkte. “Op advies van MotracLinde hebben wij voor een CVS Ferrari FH32 met 32-ton hefcapaciteit gekozen”, aldus Ray Wijn, HSEQ Manager bij Franklin Offshore Europe. “De FH32 voldoet aan al onze eisen en wensen. Omdat onze heftrucks zowel binnen in de productiehal als op het buitenterrein worden gebruikt, was het reduceren van de emissie aan schadelijke stoffen, oftewel voldoen aan de Arbo-wetgeving met betrekking tot luchtkwaliteitseisen, voor mij het belangrijkste selectiecriterium”, zegt Wijn. “Verder hebben een aantal technische specificaties en eisen vanuit ons hoofdkantoor de doorslaggevende rol gespeeld bij zowel onze heftruck- als leverancierskeuze. Momenteel is het weliswaar nog toegestaan met een Euro-4 diesel heftruck in onze hal te werken, maar met de Euro-5 diesel motor van onze CVS Ferrari zijn wij alvast voorbereid op het verder aanscherpen van de milieuwetgeving.”

Kwaliteit en gebruiksgemak
Heftrucks zijn voor Franklin Offshore Europe zware gereedschappen die dagelijks intensief worden gebruikt en tegen een stoot moeten kunnen. Daarom kiezen ze allereerst voor kwaliteit. “Onze nieuwe CVS Ferrari is ook veel stiller en veiliger”, vervolgt Coenen. “De chauffeurs die erop rijden hebben namelijk een beter uitzicht op de hefwerkzaamheden en camera’s die de werkomgeving in beeld brengen. Deze en andere verbeteringen besparen tijd, helpen schades te voorkomen en verhogen het gebruiksgemak. Verder is de nieuwe heftruck aanzienlijk sneller opgestart en hoeft men niet meer met de hand te schakelen. Alle veranderingen ten opzichte van de oude diesel heftruck hebben ertoe geleid dat onze chauffeurs er graag op rijden en zuiniger mee omgaan.”