Matador introduceert ergonomische elektrische kruiwagen

Metaalbewerkingsbedrijf Matador uit Helvoirt introduceert de E-Barrow, een nieuwe ergonomische, elektrische kruiwagen met aluminium frame. De sterke bak is uitgerust met een ingebouwde motor en vermindert fysieke inspanning. De nieuwe kruiwagen is hierdoor geschikt voor de bouw- en de agrarische sector.

De nieuwe E-barrow overbrugt moeiteloos steile hellingen. Dit maakt laden en lossen van en naar ruimten met hoogteverschillen comfortabel. De batterij laadt zichzelf op bij bergafwaarts rijden en is – afhankelijk van het gebruik – zo’n 8 uren inzetbaar. De e-barrow is voorzien van een traploze intuïtieve snelheidsregeling en is geluidsarm. Deze elektrische kruiwagen met een lekvrije, extra brede band heeft een van HDPE (High Density Poly Etheleen) gemaakte kunststof bak van 90 liter. De motor met een capaciteit van meer dan 600 Watt is haast onzichtbaar – en daardoor veilig – verborgen in de velg. Deze wordt zonder tandwielen direct aangedreven.

Normen voor tillen en dragen
Werknemers die elke dag voorwerpen tillen of dragen, hebben een grote kans op (blijvende) rugklachten. Werkgevers zijn verplicht om maatregelen te treffen zodat werknemers veilig kunnen tillen en dragen. De last mag geen gevaar opleveren voor de veiligheid en of de gezondheid van de werknemer. Werkgevers- en werknemersorganisaties in de bouw hanteren hiervoor de NIOSH-methode als beoordelingsmethode voor gezond werken. Dit is vastgelegd in een zogenoemd A-blad, dat door Volandis wordt uitgegeven en spreekt over ‘de maximale arbouwlimiet’. Goederen zwaarder dan 50 kg mogen niet handmatig verplaatst mogen worden, ook niet met meerdere werknemers. De E-barrow is verkrijgbaar bij dealers in heel Europa.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Transport en Logistiek

Multifunctionele truck met kraan voor Jan van Dam

30-11 “Deze truck kan ook gebruikt worden als hoogwerker”, zegt Stef van Dam. “Daarnaast is…

MetaalNieuws Extra IM

Hoe kun je zware lasten vervoeren op de werkplek?

16-06 Items kunnen bovendien vallen of beschadigd worden als ze onjuist worden behandeld. Het is…

Transport en Logistiek

Trumpf en Jungheinrich partners in intralogistiek

11-01 Trumpf en Jungheinrich gaan nauw samenwerken op het gebied van intralogistieke oplossingen in de…

Toeleveren

Nieuwe vrachtwagen geeft Hop Machines meer mogelijkheden

30-11 Hop Machines in Wilbertoord heeft een nieuwe Scania vrachtwagencombinatie (730 pk) aangeschaft. Hierdoor kan…

Transport en Logistiek

Dashcams op 35 voertuigen Jan van Dam

08-06 35 Voertuigen van het wagenpark van Jan van Dam Machine Transport uit Oudewater worden…

Bedrijf en Economie

Snel herstel Chinese logistieke ketens

08-04 Twee derde van de Chinese fabrikanten, (r)etailers en logistieke dienstverleners zijn al op 80…

Automatisering

Jack, Tom en John brengen de orders geautomatiseerd door de fabriek

10-03 Kumatech-directeur Willem Kuunders is er nog altijd van overtuigd dat volledige automatisering van het…

Transport en Logistiek

Jungheinrich’s nieuwste heftruck met geïntegreerde lithium-ion accu is game changer

03-02 Jungheinrich presenteert zijn nieuwste elektrische heftruck met geïntegreerde lithium-ion accu: de EFG P30i. De…

Metaalnieuws inBeeld

21/03/2024

TechniShow 2024 - The Final Review

16/03/2024

Sfeerimpressie dag 3 en 4 op de TechniShow 2024

16/03/2024

54U Media op de ESEF Maakindustrie 2024

16/03/2024

54U Media, de uitgever in de Metaal sprak op de TechniShow met Anco Euser van Widenhorn BV