Metaalunieleden mogen NL sticker gebruiken in buitenland

Metaalunieleden die zaken doen in het buitenland kunnen gebruik maken van het oranje NL logo. Dit heeft Koninklijke Metaalunie met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) afgesproken.

Om het goede imago van Nederlandse (MKB-maak)bedrijven in het buitenland kracht bij te zetten, kunnen bedrijven gebruikmaken van het oranje NL logo ofwel de NL sticker.

Om het goede imago van Nederlandse (MKB-maak)bedrijven in het buitenland kracht bij te zetten, kunnen bedrijven gebruikmaken van het oranje NL logo. Deze zogenaamde ‘NL sticker’ is onderdeel van de Holland branding van de overheid.

Voorwaarden

De overheid wil wel dat het goede imago dat het Nederlands bedrijfsleven in het buitenland heeft ook waargemaakt wordt. Daarom zijn er voorwaarden verbonden aan het gebruik van de sticker. Zowel wat betreft inhoud als vormgeving. “Elke individuele ondernemer draagt bij aan het collectieve positieve imago. Zo staan we in het buitenland vaak te boek als betrouwbare handelspartner”, zegt Mark Helder, voorzitter Metaalunie. “Door het gebruik van de sticker profiteert een bedrijf van dat imago. Om de positionering van Nederland in het buitenland te versterken, is het belangrijk dat de branding wordt herkend, en dat die dus eenduidig en consistent wordt toegepast.”

Duurzaamheid en MVO

Het positieve imago gaat verder dan alleen betrouwbaarheid. Helder: “Ook de identificatie met zaken zoals duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn aspecten die verbonden zijn aan de uitstraling die de sticker met zich meebrengt. In één krachtige zin wordt Holland branding samengevat in de slogan ‘solving global challenges together’.” Metaalunie helpt bij de bewustwording van maatschappelijk verantwoord ondernemen en stimuleert dat ondernemers die bewustwording omzetten in acties met de door Metaalunie ontwikkelde MVO-monitor.

Samenwerkingspartner

“Nederlandse MKB-maakbedrijven leveren, door internationaal samen te werken, baanbrekende oplossingen op maat voor zowel technologische als maatschappelijke uitdagingen. Daarom is in de NL-positioneringsstrategie afgesproken dat Nederland een samenwerkingspartner wil zijn in het nastreven van ‘sustainable development goals’ ofwel ‘duurzame ontwikkelingsdoelstellingen’. Deze zijn ontwikkeld door de Verenigde Naties en hebben als doel een einde te maken aan extreme armoede, ongelijkheid, onrecht en klimaatverandering”, aldus Helder.

Op de website van Metaalunie is dit ledenvoordeel te downloaden

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Bedrijf en Economie

Metaalunie en FME positief over Hoofdlijnenakkoord

17-05 Metaalunie waardeert vooral de nadruk op het maatschappelijke belang van het MKB en de…

Bedrijf en Economie

Nieuwe campagne benadrukt belang metaaltechnologie

16-04 Uit recent onderzoek door onderzoeksbureau DVJ Insights blijkt namelijk dat slechts 18% van de…

Personeel en Opleiding

Metaalunie is blij dat Techkwadraat kan starten

20-03 Platform Talent voor Technologie (PTvT) is penvoerder van het voorstel en Koninklijke Metaalunie heeft…

Bedrijf en Economie

Lely en Miele geven inzicht in hun circulaire route

26-02 Voor toeleveranciers is het natuurlijk uitermate interessant om te weten hoe hun klanten, de…

Bedrijf en Economie

Minder spanning op arbeidsmarkt in MKB-maakindustrie

18-01 Bij de MKB-maakbedrijven die aan deze barometer hebben deelgenomen werken gemiddeld 21 medewerkers, 92%…

Bedrijf en Economie

Zakendoen in Duitsland: Hoe doe je dat?

15-01 Koninklijke Metaalunie organiseert in samenwerking met haar Duitse partner Niederlanden Nachrichten een inspiratiebijeenkomst waar…

Personeel en Opleiding

Voorbereiding cao-onderhandelingen in volle gang

27-11 Koninklijke Metaalunie houdt deze maand voor haar leden een reeks bijeenkomsten over cao-onderwerpen. Na…

Bedrijf en Economie

Metaalunie lanceert eigen verkiezingscampagne voor MKB-maakindustrie

01-11 “De campagne richt zich op duidelijke oplossingen voor innovatiestimulering voor MKB-maakbedrijven, verduurzaming van de…

Metaalnieuws inBeeld

21/03/2024

TechniShow 2024 - The Final Review

16/03/2024

Sfeerimpressie dag 3 en 4 op de TechniShow 2024

16/03/2024

54U Media op de ESEF Maakindustrie 2024

16/03/2024

54U Media, de uitgever in de Metaal sprak op de TechniShow met Anco Euser van Widenhorn BV