Scheepsleverancier Klevenberg kiest voor Hyster

Met de recente ingebruikname van twintig nieuwe Hyster hef- en magazijntrucks is Klevenberg Shipping Center uit Rotterdam de komende jaren verzekerd van een betrouwbare intern transportinzet.

Jaarlijks doen meer dan 33.000 zeeschepen en 130.000 binnenvaartschepen de haven van Rotterdam aan. Die schepen dienen allemaal bevoorraad te worden. Om ervoor te zorgen dat de schepen niet langer dan strikt noodzakelijk in de haven liggen, is een gestroomlijnde logistiek essentieel. Bij Klevenberg Shipping Center weten ze hier alles van. Op doordachte wijze zorgt de dienstverlener uit Rotterdam er al meer dan 100 jaar voor dat alle schepen op het juiste moment worden voorzien van de benodigde goederen. “Vanuit ons 11.000 m2 tellende warehouse leveren we wereldwijd duizenden goederen, variërend van tandpasta en verse groentes tot spare parts”, legt directeur Cees Maat uit.

Betrouwbaarheid cruciaal
“Een betrouwbare intern transportvloot is daarbij cruciaal”, vult warehouse manager Steije Dijksman aan. Logisch dus, dat Klevenberg zich zorgvuldig oriënteerde toen onlangs het leasecontract van een groot deel van die vloot afliep. “Onze vloot telt 25 trucks, waarvan 80 procent wordt geleased. Bij de keuze voor een nieuwe partner en de nieuwe trucks hebben we vooral gelet op inzetbaarheid en gebruiksvriendelijkheid”, vervolgt Dijksman.

Bewapend met een gedetailleerde beoordelingslijst voelden de chauffeurs demotrucks van verschillende merken wekenlang aan de tand. Zij letten onder meer op ergonomie, zicht, comfort en bediening van de trucks. Het management beoordeelde ondertussen vooral kosten en organisatorische aspecten, zoals een snelle responstijd. “Stilstand is immers uit den boze”, licht Dijksman toe.

De uiteindelijke keuze viel op Hyster en Heffiq. De Hyster importeur leverde vier reachtrucks, type R1.6, twee elektrische vorkheftrucks, type J3.0XN, en 14 meerijd elektropallettrucks, type P2.0S, die voor een periode van 60 maanden worden geleased. Het onderhoud heeft Klevenberg volledig uitbesteed aan Heffiq. Zo is de dienstverlener de komende jaren volledig ontzorgd en verzekerd van een betrouwbare vloot.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Transport en Logistiek

Sensor op Linde reachtrucks voorkomt schade aan stellingen

04-03 Schade aan stellingen door een aanrijding resulteert in aanzienlijke kosten en vertragingen door stilstand.…

Transport en Logistiek

Compacte meelooptruck Toyota is licht en energiezuinig

25-03 De nieuwe BT Levio LWI160 elektrische pallettruck van Toyota Material Handling is ontworpen rond…

Logistiek

Sluyter Logistics kiest voor Toyota truckvloot op lithium-ion batterijen

13-03 Voor Sluyter Logistics vormen de elektrische pallettrucks een belangrijke schakel in het distributienetwerk. Om…

Transport en Logistiek

Lekkerland verlengt samenwerking met Toyota Material Handling

18-02 Met de ondertekening van een nieuw contract verlengen Lekkerland Nederland en Toyota Material Handling…

Werkplaatstechniek

Pallettruck met zitplaats

21-01 Met de introductie van een nieuwe pallettruck met zitplaats en een hefvermogen van 1.2…

Logistiek

Linde maakt EVO-serie diesel- en LPG-vorkheftrucks compleet

06-08 Met twaalf nieuwe diesel en LPG trucks met een laadcapaciteit van 5 tot 8…

Logistiek

No-nonsense heftruck voor alledaagse toepassingen

27-06 De nieuwe XT serie vorkheftrucks van Hyster is een aanvulling in het 2 tot…

Logistiek

Doesburg Components vervangt heftruckvloot

16-12 Heffiq heeft 22 nieuwe Hyster heftrucks en magazijntrucks geleverd aan Doesburg Components in Nieuw…

Metaalnieuws inBeeld

21/03/2024

TechniShow 2024 - The Final Review

16/03/2024

Sfeerimpressie dag 3 en 4 op de TechniShow 2024

16/03/2024

54U Media op de ESEF Maakindustrie 2024

16/03/2024

54U Media, de uitgever in de Metaal sprak op de TechniShow met Anco Euser van Widenhorn BV