United Grinding biedt digitale hulpsystemen in bewerkingsmachines

In de privésfeer zijn digitale hulp- en communicatiesystemen onmisbaar geworden. In een professionele omgeving, zelfs buiten het kantoor, krijgen ondersteunende systemen steeds meer dezelfde status. Als fabrikant van werktuigmachines biedt de United Grinding Group digitale producten aan die niet alleen het werk voor zijn klanten vergemakkelijken, maar ook tijd en geld besparen.

De United Grinding Group heeft diverse digitale producten ontwikkeld om het werk van eindgebruikers te vergemakkelijken. Hulp op afstand is één van de voordelen.

Wat maakt het werken aan machines in een industriële installatie gemakkelijker? “Dat ik snel en gemakkelijk hulp kan krijgen wanneer de machine stopt” zou het antwoord van een machinebediener kunnen zijn. Een onderhoudsmedewerker zou kunnen zeggen: “Ik heb een overzicht van alle komende onderhoudstaken en mis dus geen belangrijke schema’s meer”. Het antwoord van de productiemanager zou kunnen zijn: “Ik kan ook onderweg zien of alle machines in mijn productie draaien.” Verschillende gebruikersgroepen stellen uiteenlopende eisen aan een moderne productie. De United Grinding Group biedt met diverse digitale hulpsystemen een oplossing voor al deze verschillende eisen.

Service op afstand

Remote Service biedt ongecompliceerde en snelle assistentie, bijvoorbeeld bij machinestilstand. Door het activeren van een Service Request kunnen klanten snelle en ongecompliceerde hulp aanvragen door op een knop te drukken. Deze serviceaanvraag kan door de klant worden ingediend via een smartphone en de bijbehorende Digital Solutions app of via de Customer Cockpit. Met een machine uitgerust met de moderne C.O.R.E. technologie is dit nu zelfs direct op de machine mogelijk. Bovendien kan een videoconferentie worden gehouden via de geïntegreerde camera in het C.O.R.E.-paneel. Ook dit vergroot het voordeel van serviceondersteuning aanzienlijk. De whiteboardfunctie maakt ook het delen van tekeningen en aantekeningen op foto’s of documenten eenvoudig. Op deze manier kan het Customer Care Team op afstand assisteren, wat tijd en geld bespaart.

Service Monitor

De Service Monitor ontlast de verantwoordelijken voor het onderhoud door alle belangrijke onderhoudstaken duidelijk weer te geven op basis van de huidige bedrijfsuren van de machine. De Service Cockpit kan zelfs worden gebruikt voor het centraal beheren, bewaken en documenteren van onderhoudsverplichtingen voor meerdere aangesloten machines. Alleen noodzakelijke onderhoudswerkzaamheden worden weergegeven. Onnodig werk wordt zo vermeden. Anderzijds worden de noodzakelijke werkzaamheden die de goede werking van een machine garanderen niet vergeten. En dankzij dit optimale onderhoud worden de beschikbaarheid en de levensduur van de machine verhoogd, wat weer een positief effect heeft op de productiviteit.

Productiemonitor

Productiemanagers kunnen de productieoutput van de machines op elk moment controleren met behulp van de Production Monitor. Productiebenchmarks, zoals operationele en niet-productieve tijden, productiehoeveelheden en stilstandtijden, worden in real-time weergegeven. De nieuwste versie ondersteunt ook de wereldwijde communicatiestandaard umati UA4MT (Universal Machine Technology Interface for Machine Tools). Niet alleen machines van de United Grinding Group, maar ook machines van andere fabrikanten kunnen eenvoudig in de Production Monitor worden geïntegreerd – vanaf elke plek en op elk moment – dankzij de Digital Solution App. Dit overzicht maakt het mogelijk om optimalisatiemogelijkheden in de productie en bediening van de machines te ontdekken.

Groeiend belang van digitalisering

Als gevolg van de Corona pandemie is het algemene belang van digitale hulpsystemen merkbaar toegenomen. Oplossingen op afstand waren de enige manier om in contact te blijven met klanten en om bijstand te verlenen tijdens lockdown-perioden. Tijdens deze fase had United Grinding wereldwijd meer dan 2.500 implementaties op afstand. De trend naar flexibele werkmodellen en werken vanuit huis of onderweg heeft ook de vraag naar app-gebaseerde oplossingen aangewakkerd. Digitale hulpsystemen zijn al een onmisbaar onderdeel van de dagelijkse productie en de vraag zal blijven toenemen. De United Grinding Group breidt de functionaliteiten van haar huidige producten voortdurend uit en voegt voortdurend nieuwe toe aan haar aanbod van digitale oplossingen.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Automatisering

Gemeenschappelijke taal voor werktuigmachines krijgt meer vorm

03-12 Alle partijen die mee willen werken aan de verdere ontwikkeling van de gemeenschappelijke taal…

Metaalnieuws inBeeld

21/03/2024

TechniShow 2024 - The Final Review

16/03/2024

Sfeerimpressie dag 3 en 4 op de TechniShow 2024

16/03/2024

54U Media op de ESEF Maakindustrie 2024

16/03/2024

54U Media, de uitgever in de Metaal sprak op de TechniShow met Anco Euser van Widenhorn BV