Duizend machines op serviceplatform GF

0
83

GF Machining Solutions Customer Services heeft al duizend CNC-machines aangesloten op haar eigen rConnect digitale serviceplatform. De duizendste verbinding werd gelegd op een Mikron Mill P 800 U freesmachine bij de Fraisa ToolSchool in Zwitserland.

 

De installatie bij Fraisa laat zien wat de waarde is van de Live Remote Assistance (LRA)-module van rConnect. Deze verbindt machines van gebruikers realtime met de diagnosecentra van GF. Zo kan bij uitval van een machine snel gereageerd worden. Dat scheelt tijd.

GF is in 2017 gestart met rConnect. Sindsdien zijn er steeds meer modules toegevoegd. Omdat rConnect een cross-technologieplatform is dat de systemen voor draad- en zinkvonken (EDM), frezen en laserbewerking van GF Machining Solutions ondersteunt, profiteren gebruikers van het platform van al deze technologieën. Vanuit rConnect is dagelijkse informatie over alle machine-activiteiten eenvoudig toegankelijk via desktop of tablet. Vanuit de cockpit en met de LRA-module krijgen klanten snelle, deskundige ondersteuning op een beveiligd kanaal en dat betekent verbeterde diagnostiek, proces en opvolging. Voordelen van rConnect LRA zijn onder meer de up-time en efficiëntie van de machine, de mogelijkheid om op afstand toegang te krijgen tot hun machineparken, inclusief de mens/machine-interface (HMI’s) en computer numerieke besturing (CNC) van hun machines. Tegelijkertijd biedt LRA directe assistentie rechtstreeks op een pc of tablet, kant-en-klare functies variërend van audio, video, chat en white board tot bestandsoverdracht en schermdeling. De rConnect Messenger-module biedt gebruikers toegang tot machinegegevens vanaf een mobiel apparaat, zodat ze altijd zijn verbonden met hun machineparken. Dat betekent dat ze in real-time de status van elke aangesloten machine zien en de voortgang van orders overal kunnen volgen.