Grote nieuwe Hyster-vloot voor Vitesse

0
493

Verhuurbedrijf Vitesse Vorkheftrucks in Rotterdam heeft recent een grote vloot Hyster trucks aangeschaft bij Barloworld Intern Transport. Het betreft 10 stuks 45 tons reachstackers voor de handling van beladen containers en 34 diesel en LPG-heftrucks in de klasse van 3 tot en met 5 ton. Doorslaggevend argument bij de keuze voor de nieuwe Hysters was het gunstige brandstofverbruik.

“Een van onze klanten, Uniport Rotterdam, ademt, denkt en beslist groen”, begint directeur Wim Snijder van Vitesse Vorkheftrucks. “Toen de inzet van nieuwe reachstackers aan de orde kwam wilde het bedrijf die groene gedachte ook bij de inzet van deze trucks terugzien. De nieuwe lijn reachstackers van Hyster voldoet aan die wens, want ze gebruiken opvallend weinig brandstof. Ze zijn gemiddeld 18% zuiniger dan het voorgaande model.”

De gloednieuwe RS45-31CH van Hyster is voorzien van een nieuwe generatie Cummins QSL motoren die een kleinere motorinhoud combineren met een schonere verbranding en een hogere mate van efficiëntie. De reachstackers voldoen aan alle geldende emissie-eisen en beschikken tevens over een ultrazuinige ECO-modus, waarmee vrijwel al het werk op en rond containerterminals probleemloos kan worden uitgevoerd.

“Niet alleen het milieu profiteert van deze aanschaf”, vervolgt Wim Snijder. “Ook financieel gezien is het interessant. Met het wegvallen van het prijsvoordeel van de rode diesel is de brandstof per liter een stuk duurder geworden. Energiezuinig rijden levert een direct merkbaar kostenvoordeel op.”

34 zuinige vorkheftrucks
Ook binnen het segment vorkheftrucks heeft Vitesse een groot aantal nieuwe Hysters aan de vloot toegevoegd. Het betreft 12 stuks Hyster Fortens H3.0FT met een capaciteit van 3 ton en 22 stuks in de range 4 tot en met 5 ton uit de H4.0-5.0FT serie. De keuze viel voor alle tonnages op zowel diesel als LPG-trucks. Net als bij de reachstackers zijn de vorkheftrucks van Hyster eveneens voorzien van een elektronische eLo-regeling om tot wel 20% brandstof te kunnen besparen.

Wim Snijder: “De keuze voor LPG-trucks komt vooral voort uit de ruimere mogelijkheden om deze trucks bij de op- en afbouw van beurzen in te zetten. Ook al zijn de hallen hoog en groot, binnen rijden met dieselmotoren is niet meer toegestaan. Daarnaast beschikken de meeste trucks ook over speciale lage containermasten en –cabines zodat we probleemloos vrachtwagens en containers kunnen laden en lossen.”

Vitesse Vorkheftrucks verhuurt transportmaterieel voor horizontaal en verticaal transport. Van trekkers en trailers tot heftrucks van 1 tot 50 ton, voor vrijwel elke inzet is een passende truck beschikbaar. Al jaren kent het bedrijf een specialisatie binnen het segment zwaardere containertrucks en heftrucks. De totale heftruckvloot telt inmiddels meer dan 500 verschillende units in tal van uitvoeringen.

Website Barloworld