Grote nieuwe Hyster-vloot voor Vitesse

Verhuurbedrijf Vitesse Vorkheftrucks in Rotterdam heeft recent een grote vloot Hyster trucks aangeschaft bij Barloworld Intern Transport. Het betreft 10 stuks 45 tons reachstackers voor de handling van beladen containers en 34 diesel en LPG-heftrucks in de klasse van 3 tot en met 5 ton. Doorslaggevend argument bij de keuze voor de nieuwe Hysters was het gunstige brandstofverbruik.

“Een van onze klanten, Uniport Rotterdam, ademt, denkt en beslist groen”, begint directeur Wim Snijder van Vitesse Vorkheftrucks. “Toen de inzet van nieuwe reachstackers aan de orde kwam wilde het bedrijf die groene gedachte ook bij de inzet van deze trucks terugzien. De nieuwe lijn reachstackers van Hyster voldoet aan die wens, want ze gebruiken opvallend weinig brandstof. Ze zijn gemiddeld 18% zuiniger dan het voorgaande model.”

De gloednieuwe RS45-31CH van Hyster is voorzien van een nieuwe generatie Cummins QSL motoren die een kleinere motorinhoud combineren met een schonere verbranding en een hogere mate van efficiëntie. De reachstackers voldoen aan alle geldende emissie-eisen en beschikken tevens over een ultrazuinige ECO-modus, waarmee vrijwel al het werk op en rond containerterminals probleemloos kan worden uitgevoerd.

“Niet alleen het milieu profiteert van deze aanschaf”, vervolgt Wim Snijder. “Ook financieel gezien is het interessant. Met het wegvallen van het prijsvoordeel van de rode diesel is de brandstof per liter een stuk duurder geworden. Energiezuinig rijden levert een direct merkbaar kostenvoordeel op.”

34 zuinige vorkheftrucks
Ook binnen het segment vorkheftrucks heeft Vitesse een groot aantal nieuwe Hysters aan de vloot toegevoegd. Het betreft 12 stuks Hyster Fortens H3.0FT met een capaciteit van 3 ton en 22 stuks in de range 4 tot en met 5 ton uit de H4.0-5.0FT serie. De keuze viel voor alle tonnages op zowel diesel als LPG-trucks. Net als bij de reachstackers zijn de vorkheftrucks van Hyster eveneens voorzien van een elektronische eLo-regeling om tot wel 20% brandstof te kunnen besparen.

Wim Snijder: “De keuze voor LPG-trucks komt vooral voort uit de ruimere mogelijkheden om deze trucks bij de op- en afbouw van beurzen in te zetten. Ook al zijn de hallen hoog en groot, binnen rijden met dieselmotoren is niet meer toegestaan. Daarnaast beschikken de meeste trucks ook over speciale lage containermasten en –cabines zodat we probleemloos vrachtwagens en containers kunnen laden en lossen.”

Vitesse Vorkheftrucks verhuurt transportmaterieel voor horizontaal en verticaal transport. Van trekkers en trailers tot heftrucks van 1 tot 50 ton, voor vrijwel elke inzet is een passende truck beschikbaar. Al jaren kent het bedrijf een specialisatie binnen het segment zwaardere containertrucks en heftrucks. De totale heftruckvloot telt inmiddels meer dan 500 verschillende units in tal van uitvoeringen.

Website Barloworld

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Transport en Logistiek

Lekkerland verlengt samenwerking met Toyota Material Handling

18-02 Met de ondertekening van een nieuw contract verlengen Lekkerland Nederland en Toyota Material Handling…

Automatisering

Optimaal werkklimaat in frisse fabriek

03-04 Wila in Lochem, producent van gereedschappen en klemsystemen voor kantpersen, past het Frisse Fabriek‐concept…

Logistiek

Linde maakt EVO-serie diesel- en LPG-vorkheftrucks compleet

06-08 Met twaalf nieuwe diesel en LPG trucks met een laadcapaciteit van 5 tot 8…

Logistiek

No-nonsense heftruck voor alledaagse toepassingen

27-06 De nieuwe XT serie vorkheftrucks van Hyster is een aanvulling in het 2 tot…

Geen categorie

Scheepsleverancier Klevenberg kiest voor Hyster

11-06 Met de recente ingebruikname van twintig nieuwe Hyster hef- en magazijntrucks is Klevenberg Shipping…

Bedrijf en Economie

Energiemaatregelen leveren Tata Steel IJmuiden miljoenen op

11-06 In 2013 heeft Tata Steel in IJmuiden de hoeveelheid energie die nodig is voor…

Bedrijf en Economie

Metaalunie ondertekent energieakkoord

09-09 Koninklijke Metaalunie is voor efficiënt energiegebruik in de metaalsector en heeft daarom het energieakkoord…

Metaalnieuws inBeeld

21/03/2024

TechniShow 2024 - The Final Review

16/03/2024

Sfeerimpressie dag 3 en 4 op de TechniShow 2024

16/03/2024

54U Media op de ESEF Maakindustrie 2024

16/03/2024

54U Media, de uitgever in de Metaal sprak op de TechniShow met Anco Euser van Widenhorn BV