Minder heftruckgebruik met SSI Autocruiser

Magazijninrichter SSI Schäfer heeft het SSI Autocruiser transportbaansysteem geïntroduceerd. Het is volgens de producent een voordelige logistieke oplossing ten opzichte van conventionele transportbaansystemen, die bovendien kan bijdragen aan minder heftruckgebruik in het magazijn. Daarnaast het systeem eenvoudig en snel te realiseren, zonder grote ingrijpende aanpassingen binnen bestaande opslagsystemen.

De SSI Autocruiser is ontwikkeld voor bedrijfsinterne transporten met een kleine tot middelgrote doorvoercapaciteit en is gericht op het behalen van een optimaal rendement bij prestaties van circa 600 eenheden per uur. Hierbij transporteert elke transporteenheid goederen met een gewicht tot maximaal 30 kg en een basisoppervlak van 60×40 cm. De snelheid ligt rond 1 m/s. Deze eigenschappen maken de SSI Autocruiser interessant voor een verscheidenheid aan toepassingen, zoals de verbinding tussen productie, opslag en expeditie, de onderlinge verbinding tussen productielijnen en de handling van retouren in distributiecentra.

Flexibele en uitbreidbare installatie
De trajectgeleiding van het SSI Autocruiser transportbaansysteem kan eenvoudig worden ontworpen. Behalve rechte en gebogen elementen kunnen ook wissels, draaiplateaus en hefelementen worden ingebouwd. Met behulp van deze componenten blijft de installatie op elk moment flexibel en uitbreidbaar.

Intelligente energievoorziening
De complete installatie kan op het normale stroomnet worden aangesloten. Elke afzonderlijke transportdrager is voorzien van een accu, die tijdens de opname of afgifte van de transportgoederen direct van stroom wordt voorzien. Alleen de componenten die daadwerkelijk iets transporteren zijn actief. Hierdoor realiseert de SSI Autocruiser in vergelijking tot andere bedrijfsinterne transportoplossingen een energiebesparing tot 70%.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Bedrijf en Economie

Snel herstel Chinese logistieke ketens

08-04 Twee derde van de Chinese fabrikanten, (r)etailers en logistieke dienstverleners zijn al op 80…

Transport en Logistiek

Jungheinrich’s nieuwste heftruck met geïntegreerde lithium-ion accu is game changer

03-02 Jungheinrich presenteert zijn nieuwste elektrische heftruck met geïntegreerde lithium-ion accu: de EFG P30i. De…

Transport en Logistiek

Jubileumeditie APEX al uitverkocht

30-01 Een half jaar voor aanvang van de tiende editie van APEX is de internationale…

Transport en Logistiek

Bijzondere afstandsbediening

31-12 Roos Kunststof Rijplaten Verhuur uit Den Haag heeft een Volvo FMX 460 8×2 tridem…

Transport en Logistiek

Duurzaam gebruik hijsmiddelen

18-12 De Rotterdamse bedrijven Van Oord en Hendrik Veder Group hebben een contract getekend voor…

Plaatbewerking

Trumpf legt puzzel van autonome fabriek

10-12 Trumpf keek op de Blechexpo in de glazen bol. Wat zijn de ontwikkelingen op…

Toeleveren

Motrac Industries keert terug naar Zutphen

04-12 Motrac Industries komt na 25 jaar weer terug naar Zutphen. Het bedrijf zal een…

Logistiek

Flexibel legbordsysteem

03-12 Sortimo brengt met FR5 een gloednieuw legbordsysteem op de markt, speciaal ontworpen voor koerier-,…

Metaalnieuws inBeeld

21/03/2024

TechniShow 2024 - The Final Review

16/03/2024

Sfeerimpressie dag 3 en 4 op de TechniShow 2024

16/03/2024

54U Media op de ESEF Maakindustrie 2024

16/03/2024

54U Media, de uitgever in de Metaal sprak op de TechniShow met Anco Euser van Widenhorn BV