Nieuwe webportaal De Cromvoirtse bespaart klant veel tijd

De Cromvoirtse heeft zijn nieuwe webportaal in gebruik genomen waarin klanten offertes kunnen opvragen en bestellingen kunnen plaatsen. De grootste winst ten opzichte van het oude portaal is de automatische herkenning van 3D-files. Dit levert de klanten veel gemak en grote tijdwinst op.

Voor de klanten van De Cromvoirtse betekent het nieuwe portaal een enorme vooruitgang. Ze kunnen veel sneller hun aanvraag kwijt.

Zij kunnen nu een hele assembly in één keer invoeren. Het softwaresysteem van De Cromvoirtse haalt deze dan helemaal uit elkaar, vult de aantallen in en herkent of de delen laser-, buis-, water- of autogeen gesneden en/of gekant moeten worden. Alle informatie wordt uit de files getrokken, het enige dat de klant zelf nog moet aangeven is welke materiaalsoort hij wenst. Hij kan daarbij putten uit de voorraad van De Cromvoirtse, maar ook kiezen uit artikelen die het metaalbedrijf op zijn vestigingen in Oisterwijk en Nuth zelf niet op voorraad heeft liggen.

Maakbaarheidscheck

Ook bevat het nieuwe portaal een automatische maakbaarheidscheck of de bestelde producten met de machines en de gereedschappen die bij De Cromvoirtse voorhanden zijn kunnen worden gemaakt. Is dat niet het geval dan zal de binnendienst persoonlijk contact opnemen met de klant en alternatieven aanbieden, bijvoorbeeld in de vorm van anders construeren.
De klant kan zijn aanvraag ook uitbreiden met de nabewerkingen tappen, soevereinen en ontbramen. Ook dat wordt allemaal automatisch gecalculeerd. Tevens is er een aparte module waarmee gezaagde profielen aan de calculatie kunnen worden toegevoegd. Alle bewerkingen die De Cromvoirtse aanbiedt, zitten in het nieuwe portaal.

Sneller aanvragen

Voor de klanten betekent het nieuwe portaal een enorme vooruitgang. “Ze kunnen veel sneller hun aanvraag kwijt”, zegt Hoofd Verkoop Bart van Gisbergen. “De automatische herkenning van assemblies scheelt hen enorm veel tijd. Voorheen moest de klant alles per file definiëren, bijvoorbeeld van elk onderdeel de dikte aangeven. Dat hoeft nu niet meer. Als je goed tekent, heb je binnen een paar minuten een prijs.”

Van Gisbergen noemt het nieuwe portaal, waaraan in de laatste maanden van 2020 keihard is gewerkt, een megabelangrijke stap. “Ons vorige portaal was al een aantal jaren oud. De look & feel was gedateerd. We hebben nu echt een nieuwe omgeving met nieuwe functionaliteiten/mogelijkheden gecreëerd. Het gebruiksgemak is sterk verbeterd, alles werkt veel gemakkelijker. Dat krijgen we ook terug van onze klanten. Ze kunnen het nieuwe portaal al sinds 1 december gebruiken. De kinderziekten zijn er allemaal uit en nu kunnen we er de markt mee op.”

Het overgrote deel van de aanvragen bij De Cromvoirtse komt al online via het webportaal binnen. Door het nieuwe portaal zal dit aandeel verder groeien.

“We stimuleren klanten om op deze manier te bestellen. Het levert zowel hen als ons veel voordeel op. Offertes vragen en bestellingen plaatsen is doodeenvoudig en het werkt veel fijner dan een mail sturen en moeten wachten op een offerte met een prijs en een levertijd. Door de automatische checks op de tekeningen weten we honderd procent zeker dat een file goed is. De klant heeft daarnaast natuurlijk zelf ook nog de mogelijkheid om te checken of alles klopt in de offerte.” Niettemin blijft persoonlijk contact voor De Cromvoirtse ook belangrijk. “Mochten onze klanten vragen hebben of zien wij dat er hulp nodig is, dan zijn onze medewerkers beschikbaar om te helpen.”

De Cromvoirtse is met dit portaal weer een stap dichterbij het uiteindelijke doel van een volledig geautomatiseerde fabriek, die het verlengstuk is van de klant en die direct door hem kan worden aangestuurd. Want het nieuwe portaal is de opmaat voor de volgende stap: via het SCSN protocol een directe koppeling met de klant. “Zodra die een inkoopbehoefte heeft voor een verkochte machine, kan hij deze dan bij ons in het systeem schieten. Dit vereist ook automatisering aan de zijde van de klant. De goed geautomatiseerde bedrijven zijn al toe aan die stap. Zij willen gewoon hun inkoopbehoefte er uit kunnen gooien en daarmee klaar zijn. Bij ons is nu de basis gelegd om daarin volledig mee te kunnen gaan.”

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Columns

Gaat het weer een beetje meneer van den Hurk?

23-10 Maar voordat u het hier ook niet meer kunt bevatten, laat ik eerst even…

Automatisering

FDP-bijeenkomst over data-uitwisseling in de keten via SCSN

03-05 Tijdens deze middag staat centraal hoe een veilige en snelle uitwisseling van informatie tussen…

Columns

Gaat het weer een beetje meneer van den Hurk?

11-04 In een flits d(w)alen m’n gedachten af naar de nieuwste stap in de optimalisatie…

Toeleveren

EDI via SCSN netwerk voor klanten Van Raak Staal

21-12 Een multinational in de Brainport regio wil uiteindelijk ook digitaal verbonden zijn met dat…

Automatisering

Netwerk voor data uitwisseling SCSN in zee met KPN

27-06 Data wordt steeds crucialer in de bedrijfsvoering. De uitdaging daarbij is niet alleen het…

Columns

Gaat het weer een beetje meneer van den Hurk?

11-05 Het is bijna niet te bevatten wat er allemaal gebeurd is de afgelopen 40…

Automatisering

Minder fouten en lagere kosten dankzij SCSN

20-04 Geautomatiseerd berichtenverkeer van MKB-maakbedrijven met klanten en leveranciers draagt bij aan efficiëntere digitalisering en…

Bedrijf en Economie

Mkb op weg naar geautomatiseerde ketencommunicatie

30-11 De marktverkenning had tot doel inzicht te krijgen in hoe bereikbaar het Smart Connected…

Metaalnieuws inBeeld

16/03/2024

Sfeerimpressie dag 3 en 4 op de TechniShow 2024

16/03/2024

54U Media op de ESEF Maakindustrie 2024

16/03/2024

54U Media, de uitgever in de Metaal sprak op de TechniShow met Anco Euser van Widenhorn BV

13/03/2024

TechniShow 2024 - 54U Media op bezoek bij Magistor - Frederik Tattersall