AWL onderzoekt eigen vestiging in VS

0
719

AWL-Techniek in Harderwijk heeft vorig jaar een recordomzet van 100 miljoen euro gerealiseerd. Momenteel onderzoekt de producent van geautomatiseerde lassystemen de mogelijkheden om een eigen vestiging in de VS te ontwikkelen.

Met volledig operationele vestigingen in Nederland, Tsjechië en China heeft AWL reeds een enorm bereik. De ambities gaan echter nog verder. Eind 2016 opende AWL een nieuwe vestiging in Mexico en de eerste medewerkers zijn daar aan de slag gegaan. Voor 2017 staat de bouw van een nieuwe (derde) bedrijfshal aan de Tsjechische fabriek gepland, om ruimte te kunnen bieden aan de snelle groei van de onderneming. Bovendien onderzoekt AWL dus de mogelijkheden om een eigen vestiging in de VS te gaan ontwikkelen. “Met deze stappen gaan we ervoor zorgen dat we een echte wereldwijde partner voor onze klanten kunnen zijn, met een aanbod aan lokale oplossingen en service overal ter wereld”, zegt Brand Van ‘t Hof, CEO van AWL.

Toepassingen voor cobots
De doorlopende inzet op R&D helpt het bedrijf om, nu en in de toekomst, aan de vraag van de veeleisende auto-industrie te kunnen voldoen. Modularisering is een centrale pijler van het R&D-programma; klanten kunnen daarmee hun eigen persoonlijke kwaliteitseisen definiëren, gebaseerd op standaardbouwstenen die hun kwaliteit en betrouwbaarheid al hebben bewezen. Door modularisering krijgen klanten meer waar voor hun geld. Bovendien is R&D gericht op toekomstige ontwikkelingen als Virtual Reality, Augmented Reality, toepassingen voor cobots (meewerkende robots), visie en vergaande automatisering. Al deze ontwikkelingen zullen bijdragen aan de verdere groei van AWL.

Geautomatiseerd laserlassen
Als marktleider op het gebied van geautomatiseerd laserlassen bevestigt AWL zijn reputatie. Het bedrijf verbeterde niet alleen zijn laserlastoepassingen, maar paste zijn kennis en expertise ook toe in een verscheidenheid aan markten. Voor de toekomst gaat het bedrijf zijn bereik verbreden met diverse verbindingstechnologieën zodat de klant erop kan rekenen dat zijn productiviteit wereldwijd op niveau kan blijven. “Wij zijn zeer positief over het verleden jaar en kijken uit naar de ontwikkelingen in 2017. De kansen en mogelijkheden liggen voor het grijpen, en we zijn klaar voor een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van ons bedrijf”, concludeert Brand Van ‘t Hof.