Snelle online-service Trumpf per App

Snel de juiste oplossing vinden is essentieel als bij een machine in de lopende productie een storing optreedt. Met Visual Online Support voert Trumpf een nieuw hulpmiddel in, dat het vinden van de oplossing makkelijker maakt.

Visual Online Support biedt de klant de mogelijkheid om ongecompliceerd beeld-, geluid- en videodata per App met de technische servicedienst van Trumpf uit te wisselen. Beelden kunnen bovendien van beide kanten realtime worden bewerkt. Op deze manier wordt het voor klanten mogelijk de deskundigen van Trumpf gericht en gedetailleerd over hun situatie te informeren. “Onze binnendienst servicetechnici krijgen door de verbinding met de klant via Visual Online Support een beter begrip van zelfs complexe situaties en kunnen zo duidelijk meer gevallen direct aan de telefoon oplossen. Dat verhoogt de machinebeschikbaarheid aanzienlijk en reduceert de kosten voor hun inzet ter plekke met tot wel 25 procent. Om nog maar te zwijgen van de betere mogelijkheden om de juiste spareparts te identificeren”, aldus Sebastian Fuhrich, productmanager technische service bij Trumpf.

Eenvoudig en zeker verbinden
Om het voor de klant makkelijk te maken en om een veilig gebruik van data te verzekeren, implementeert Trumpf Visual Online Support in een concept, dat volledig onafhankelijk is van de IT-infrastructuur van de klant. Hiervoor maakt de App voor de datatransmissie gebruik van een WLAN-hotspot, die in de machine wordt gebouwd, het zogeheten Wireless Operation Point, en het al sinds vele jaren bewezen Telepresence Portal voor data-overdracht. Als een klant Visual Online Support wenst te gebruiken, heeft hij naast een service-overeenkomst Visual Online Support en de Wireless Operation Point een tablet-pc met geïnstalleerde Visual Online Support App nodig. Zodra er service nodig is, volgt het gebruik van Visual Online Support in enkele stappen. Eerst legt de klant contact met de technische servicedienst van Trumpf en zet samen met de service engineer een veilige teleservice verbinding op naar de betrokken machine. Aansluitend start de klant de App op zijn tablet. Zodra de App via het Wireless Operation Point verbinding met de machine heeft gemaakt, kunnen de data uitgewisseld worden. Zo biedt Trumpf de klanten naast de telefonische ondersteuning, teleservice en service ter plekke nog een mogelijkheid aan om contact te hebben met de servicetechnici.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Automatisering

Morris Solutions stapt in kantbank-automatisering

07-11 Eigenaar Morris Giaccone van Morris Solutions in Joure merkt bij zijn klanten een enorme…

Plaatbewerking

Pasterkamp showt fiberlaser

12-03 Pasterkamp Metal Sheet Solutions grijpt de TechniShow aan om de bezoekers een indruk te…

Plaatbewerking

Nardo Machines debuteert op METAVAK

01-11 Een nieuwe exposant op METAVAK is Nardo Machines. Dit bedrijf is begin dit jaar…

MetaalNieuwsPunten

Primoteq verzorgt revisie centerdraaimachine Mokveld Valves

14-12 Vrijwel iedere middelgrote of grote machinefabriek heeft ze staan; machines die essentieel zijn voor de bedrijfsvoering,…

Plaatbewerking

Menko Eisma directeur Trumpf Nederland

27-06 Menko Eisma is vrijdag gepresenteerd als de nieuwe directeur van Trumpf Nederland. Hij is…

Bedrijf en Economie

Trumpf-directeur Ger van der Endt met pensioen

02-03 Ger van der Endt neemt op 26 juni afscheid als directeur van Trumpf Nederland…

Bedrijf en Economie

Sterke eindsprint Duitse werktuigmachinebouw in 2014

11-02 De orderintake van de Duitse werktuigmachine-industrie is in het vierde kwartaal van 2014 sterker…

Geen categorie

Prima Power neemt verkoop lasersnijmachines in Nederland in eigen hand

13-01 De Belgische vestiging van Prima Power heeft per 1 januari ook de verkoop van…

Metaalnieuws inBeeld

21/03/2024

TechniShow 2024 - The Final Review

16/03/2024

Sfeerimpressie dag 3 en 4 op de TechniShow 2024

16/03/2024

54U Media op de ESEF Maakindustrie 2024

16/03/2024

54U Media, de uitgever in de Metaal sprak op de TechniShow met Anco Euser van Widenhorn BV